۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳
کد خبر: 85580156
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

موقعیت راهبردی «شین‌جیانگ» برای حفظ امنیت چین تثبیت می‌شود

تهران- ایرنا- مقام‌های کمیته حزب خلق چین در استان «شین‌جیانگ» در پایان نشست سالانه خود از تثیبت موقعیت راهبردی این منطقه برای حفظ امنیت ژئوپلیتیکی این کشور خبر دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، در بیانیه کمیته حزب خلق چین در استان شین‌جیانگ که در نشریه شین‌جیانگ دیلی منتشر شده‌، آمده است: «باید ثبات اجتماعی را به‌عنوان اولویت اصلی قرار دهیم و سیستم‌ها و مکانیزم‌های مربوط به حفظ امنیت ملی را بهبود بخشیم.»

این بیانیه افزود: شین‌جیانگ باید «روتین‌های قانونی و کاری برای مبارزه با تروریسم و حفظ ثبات» را بهبود بخشد و بر امنیت عمومی و ثبات در مرزهای مشترک با کشورهای قزاقستان، تاجیکستان و قرقیزستان تمرکز کند.

این اظهارات درحلی مطرح شد که مقام‌های غربی چین را به نقض حقوق بشر در منطقه شین‌جیانگ متهم می‌کند، ولی پکن این ادعاها را رد کرده و می‌گوید که این مراکز برای «آموزش‌های حرفه‌ای» ایجاد شده و سیاست‌هایش در این منطقه به منظور مقابله با تروریسم و افراط‌گرایی است.

نمایندگان کمیته خلق شین‌جیانگ همچنین اعلام کردند: از مدرن سازی ارتش حمایت بهتری خواهند کرد، مکانیزم‌های مقابله با مداخلات خارجی در سین‌کیانگ را بهبود می‌بخشند و موقعیت راهبردی این منطقه برای حفظ امنیت ژئوپلیتیکی چین تثبیت می‌شود.

آنها بر ضرورت تقویت حس هویت میان تمامی اقوام تاکید کردند و تلاش‌های بیشتری برای ترویج، آموزش، تحقیق و تفسیر ایده «یک جامعه مشترک» ملت چین را خوستار شدند.

در خصوص توسعه این منطقه، تاکید شد که باید اکتشاف و توسعه نفت و گاز شتاب گیرد و تلاش‌های بیشتری برای استفاده پاک و کارآمد از زغال‌سنگ، توسعه انرژی‌های سبز و اکتشاف منابع معدنی استراتژیک صورت گیرد.

کمیته همچنین از مقام‌های محلی شین‌جیانگ خواست تا توسعه یک منطقه آزمایشی تجارت آزاد و پروژه‌های مرتبط با آسیای مرکزی را شتاب بخشد.

علاوه بر این، این بیانیه به تعهدی که هفته گذشته یین بای رئیس کمیسیون سیاسی و قانونی مرکزی چین برای جلوگیری از «انقلاب‌های رنگی» اعلام کرده بود، اشاره کرد.

پیشتر یین بای به خبرگزاری دولتی شین‌خوا گفته‌بود: «حفاظت از امنیت سیاسی» و تقویت امنیت ملی، اولویت‌های اصلی کمیسیون خواهند بود. وی همچنین بر ضرورت مقابله با تروریسم، حفظ ثبات و «مبارزه با جدایی‌طلبی و نفوذ» تاکید کرد.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha