۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۴۴
کد خبر: 85580211
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۰ نمایندگی در مشهد لاستیک به قیمت تعاونی عرضه می‌کنند

مشهد-ایرنا- مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد گفت: ۴۰ نمایندگی معتبر کارخانجات تولیدی لاستیک خودروی سواری در این شهر، لاستیک را به قیمت مصوب (تعاونی) عرضه می‌کنند.

محسن صیادی روز سه‌شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قیمت مصوب یک جفت لاستیک پرایدی (سایز ۱۳) نزدیک به  ۲۱ میلیون ریال، یک جفت لاستیک پژویی (سایز ۱۴) حدود ۲۳ میلیون ریال و قیمت یک جفت لاستیک سمندی (سایز ۱۵) نزدیک به ۲۶ میلیون و ۵۰۰ هزار ریال است.

وی بیان کرد: همشهریان مشهدی می‌توانند در صورت مواجهه با تخلف گران فروشی به آدرس بلوار سازمان آب (بین شهید صادقی ۱۳ و ۱۵)، اتاق اصناف مشهد واحد شکایات این مدیریت مراجعه نمایند.

مدیر بازرسی و نظارت بر اصناف مشهد ادامه داد: از ابتدای امسال تاکنون ۱۴۵ مورد بازرسی از صنف فروش لاستیک خودرو در مشهد انجام گرفته که منجر به تشکیل ۲۴ مورد پرونده تعزیری شده است.

به گزارش ایرنا، صنعت تایر (لاستیک) متشکل از ۱۲ واحد تولیدی است که در سال جاری یک واحد جدید به این صنعت اضافه شد، مجموع تولید کارخانجات عضو این انجمن سالیانه نزدیک به  ۳۰۰ هزار حلقه است، در حالی که نیاز کشور سالیانه بین ۴۰۰ تا ۴۵۰ هزار حلقه است.

۶۰ درصد از انواع تایرهای خودروهای سبک و سنگین تولید داخل و ۴۰ درصد از آنها وارداتی است و توزیع آن در اختیار کارخانه‌ها و نمایندگان آنها در سطح شهر است.

کارخانه‌ها به دو روش تایر خودروهای سبک را در سطح بازار توزیع می کنند، به طوریکه ۳۰ درصد از کل توزیع به صورت عرضه مستقیم از کارخانه به دست مشتری می رسد و ۷۰ درصد از کل توزیع از طریق خرده فروشان، پنچرگیران لاستیک و صنوف خدمات خودرویی انجام می‌ شود.

بیش از هزار واحد صنفی در مشهد از اتحادیه فروشندگان لاستیک خودرو پروانه کسب دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha