۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 1449
کد خبر: 85580222
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

راه‌اندازی ۵۷ نیروگاه مقیاس کوچک خورشیدی در ملایر تا پایان سال 

همدان- ایرنا- مدیر توزیع نیروی برق ملایر گفت: تا پایان امسال ۵۷ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک در این شهرستان با اعتبار ۱۸۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال راه‌اندازی می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایرنا؛ "رضا شیردره" روز سه‌شنبه در آئین افتتاح پنل خورشیدی مقیاس کوچک ۱۰۰ کیلوواتی در شهرک صنعتی نوشیجان ملایر افزود: به صورت همزمان پنج پنل خورشیدی پنج کیلوواتی در روستای "ینگی‌کند" با اعتبار هفت میلیارد و ۲۵۰ میلیون ریال با میزان توان ۱۲۵ کیلووات برق افتتاح شد.

وی بیان کرد: پنل خورشیدی ۱۰۰ کیلوواتی واحد مقواسازی شهرک صنعتی نوشیجان نیز با اعتبار بیش از ۳۷ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید و روی سقف سوله‌های واحد تولیدی کاغذسازی نصب شده است.

مدیر توزیع برق ملایر ادامه داد: طبق پیش‌بینی‌های انجام شده تا پایان امسال ۵۷ نیروگاه خورشیدی مقیاس کوچک با اعتبار ۱۸۷ میلیارد و ۱۵۰ میلیون ریال ایجاد می‌شود که توان تولید ۶۳۵ کیلووات برق از انرژی خورشیدی را دارد.

شیردره گفت: همزمان با هفته دولت ۲۸ پروژه افتتاح و کلنگ‌زنی می‌شود که از این تعداد عملیات اجرایی هفت پروژه با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال آغاز و ۲۱ پروژه با اعتباری بیش از یک‌هزار و ۴۳۴ میلیارد ریال افتتاح می‌شود.

راه‌اندازی ۵۷ پنل خورشیدی در ملایر تا پایان سال 

وی با بیان اینکه پنل نصب شده روی سقف سوله‌ها در استان همدان کم‌نظیر است و برای اولین بار در شهرستان ملایر اجرا می‌شود، افزود: پنل خورشیدی واحد مقواسازی در فضایی به مساحت یک‌هزار متر مربع نصب شده و می‌تواند ۹۰ درصد برق این واحد تولیدی را تامین کند.

مویر توزیع نیروی برق ملایر بیان کرد: به هر فرد تحت پوشش کمیته امداد در روستای ینگی‌کند یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال تسهیلات خوداشتغالی با سود چهار درصد پرداخت شد که با درآمد ماهانه ۳۰ میلیون ریال، ظرف مدت سه سال این مبلغ به فرد باز می‌گردد و ۱۷ سال سودآوری دارد.

شیردره یادآور شد: در سایر حوزه‌ها همچون بهزیستی، بسیج و دیگر ادارات در حال پیگیری برای ایجاد پنل خورشیدی در مقیاس کوچک هستیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha