۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۵:۳۳
کد خبرنگار: 3153
کد خبر: 85580250
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هفت پروژه سرمایه گذاری در منطقه آزاد انزلی بهره برداری شد

رشت - ایرنا - هفت پروژه سرمایه گذاری با ۵۴ هزار میلیارد و ۸۰ میلیون ریال بعد از ظهر امروز با حضور استاندار گیلان و جمعی از مسئولان استانی در منطقه آزاد بندر انزلی بهره برداری شد و عملیات اجرایی چهار طرح توسعه ای نیز در این منطقه به زمین زده شد.

به گزارش ایرنا، هفت پروژه مورد بهره برداری امروز که با سرمایه‌گذاری ۵۴ هزار و ۸۰ میلیارد ریال بخش خصوصی امروز همزمان با هفته دولت بهره برداری شده است زمینه اشتغال برای هزار و ۱۰۹ نفر را فراهم کرده است.

این پروژه ها شامل یک مجتمع تجاری و فرهنگی با اعتبار ۴۹ هزار میلیارد ریال و ایجاد اشتغالزایی برای هزار نفر، ۲ انبار سرپوشیده با اعتبار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و اشتغال ۲۰ نفر، فاز نخست مجموعه هتل پارک پلاس با سه هزار میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی ۴۰ نفر می باشد.

واحد صنعتی برق و الکترونیک با ۸۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۶ نفر، واحد صنعتی تولید محصولات آرایشی و بهداشتی با ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای هشت نفر، یک واحد تولیدی پوشاک با ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال ۳۵ نفر و پروژه های عمران روستایی و طرح های مسئولیت اجتماعی در پنج روستای محدوده این منطقه از دیگر پروژه هایی است امروز که در منطقه آزاد انزلی به بهره برداری رسید.

همچنین امروز عملیات اجرایی چهار طرح توسعه ای با سرمایه گذاری ۱۳ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و اشتغال آفرینی برای ۹۵ نفر امروز همزمان با افتتاح برخی پروژه ها در منطقه آزاد انزلی آغاز شد.

این پروژه ها شامل احداث یک انبار سرپوشیده با ۶۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال آفرینی برای ۲۵ نفر، تکمیل ۲ انبار سرپوشیده با هزار و ۲۰۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغال آفرینی برای ۳۰ نفر، احداث یک واحد سردخانه زیر و بالای صفر درجه با ۴۵۰ میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر و احداث برج مسکونی با ۱۱ هزار میلیارد ریال اعتبار و اشتغالزایی برای ۲۰ نفر است.

استاندار گیلان در حاشیه افتتاح این پروژه ها در گفت و گو با خبرنگاران با بیان اینکه افتتاح و بهره برداری از این پروژه ها در راستای سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب در زمینه توسعه اقتصاد دریامحور می تواند بسیار اثرگذار باشد، اظهار کرد: برنامه هایی که دولت وفاق ملی چهاردهم در این زمینه دارد می تواند نقشه راه دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده در این حوزه و افزایش ظرفیت بنادر باشد.

اسدالله عباسی تصریح کرد: این افزایش ظرفیت می تواند در بخش های ترانزیت و حفظ و نگهداری کالا، گردشگری، حمل و نقل ترکیبی و قسمت های تجاری باشد و امیداست افتتاح این پروژه ها در منطقه آزاد انزلی استمرار یابد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha