پایانه فرآوری پسته در بام‌وصفی‌آباد خراسان شمالی افتتاح شد

بجنورد- ایرنا- پایانه فرآوری پسته در شهرستان بام و صفی‌آباد خراسان شمالی امروز(سه شنبه) همزمان با پنجمین روز از هفته دولت با حضور معاون وزیر جهاد کشاورزی به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی در این آیین اظهار کرد: سطح زیر کشت باغ‌های پسته در استان ۶ هزار و ۶۰۰ هکتار است که پیش‌بینی می‌شود امسال هشت هزار و ۴۶۰ تن پسته از این باغ‌ها برداشت شود.

محمد محمدزاده افزود: خراسان شمالی از نظر مقدار تولید و سطح زیر کشت پسته در رتبه ۱۳ کشوری قرار دارد.

وی اضافه کرد: شهرستان بام و صفی‌آباد قطب تولید پسته استان است که ایجاد صنایع فرآوری یکی از نیازهای اساسی این شهرستان است.

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی ادامه داد: در این شهرستان ترمینال پسته وجود داشت که جوابگوی تولیدات نبود و این پایانه با ظرفیت پنج تن در ساعت با هزینه‌کرد ۲۴۰ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید.

به گزارش ایرنا، چهار طرح کشاورزی خراسان‌شمالی با بیش از سه هزار و ۶۵۰ میلیارد ریال اعتبار امروز با حضور «صفدر نیاز شهرکی» معاون وزیر جهادکشاورزی در امور آب و خاک و شماری از مدیران استانی افتتاح شد.

نیاز شهرکی در ادامه سفر باغ مادری گردو در فاروج با مساحت چهار هکتار و گلخانه سبزی و صیفی و تولید نهال گواهی‌شده تولید نشا در این شهرستان را فاتتاح خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha