تداوم هوای گرم و شرجی در مازندران

۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۶:۳۵
کد خبر: 85580355
تداوم هوای گرم و شرجی در مازندران

ساری - ایرنا - هواشناسی با اشاره به ناپایداری‌های جوی، پیش‌بینی کرد که هوای گرم و شرجی تا یک هفته آینده در مازندران تداوم داشته باشد و شهروندان روزهای گرم و آفتابی را در آخرین ماه تابستان تجربه کنند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، طبق پیش بینی هواشناسی، از امروز تا پایان هفته شرایط جوی مازندران در بیشتر ایام نیمه ابری گاهی ابری و با تداوم هوای گرم و شرجی همراه خواهد بود و در طی امروز سه شنبه در ساعات بعدازظهر و شب در ارتفاعات رشد ابر و در برخی مناطق شرقی احتمال رگبار و رعد و برق پراکنده دور از انتظار نخواهد بود.

هواشناسی پیش بینی کرد که از روز چهارشنبه تا آخرین روز هفته جاری جمعه نیز آسمان مازندران صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر با افزایش ابر و در دامنه ها و ارتفاعات نیمه غربی اسان نیز با رگبار و رعد و برق پراکنده همراه باشد.

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که با خنک تر شدن هوا در مقایسه با روزهای ابتدایی هفته جاری و همچنین آخرین روزهای هفته گذشته، میانگین دمای هوا در مناطق مرکزی و شرقی از ۳۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در طی امروز، با چند درجه کاهش در روز جمعه به ۳۲ تا ۳۳، در مناطق غربی از ۳۱ تا ۳۳ به ۲۹ و در مناطق کوهستانی و ارتفاعات نیز از ۳۲ تا ۳۷ به ۲۳ تا ۲۷ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد.

تداوم هوای گرم و شرجی در مازندران

براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی، وضعیت جوی امروز مازندران صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب با افزایش موقتی ابر و در ارتفاعات نیمه غربی با احتمال رگبار پراکنده باران و روزهای چهارشنبه و پنجشنبه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعد از ظهر و شب ابری به ویژه در مناطق غربی و ارتفاعات با رگبار و رعد و برق پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است.

آسمان مازندران در آخرین روز هفته جاری جمعه نیز صاف تا نیمه ابری و در ساعات بعدازظهر تا اوایل شب با افزایش موقتی ابر در ارتفاعات غربی با احتمال رگبار پراکنده باران و از روز شنبه آینده تا دوشنبه نیز صاف تا نیمه ابری خواهد بود.

داده‌های دریافتی از ایستگاه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که کجور با ثبت دمای ۳۶.۲ و کلاردشت با ۳۰.۸ درجه سانتی‌گراد بالای صفر به ترتیب گرم‌ترین و خنک‌ترین مناطق مازندران در طی ۲۴ ساعت گذشته بودند.

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران نیز امروز در گرم‌ترین ساعت به ۳۳ درجه سانتی‌گراد بالای صفر می رسد که این میزان در مقایسه با روز گذشته بیش از سه درجه کاهش نشان می دهد.

وضعیت امروز دریای خزر نیز مواج و طوفانی پیش‌بینی شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha