۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۲۸
کد خبرنگار: 2581
کد خبر: 85580366
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تخریب آب‌بندان‌ها در افزایش تولید گندم گنبدکاووس موثر بود

گنبدکاووس- ایرنا- فرماندار گنبدکاووس گفت: نزولات آسمانی خوب و تخریب ۹۶ آب‌بندان غیرمجاز در بستر رودخانه باعث مدیریت منابع آبی و به دنبال آن توزیع عادلانه آب شد که مهمترین نتیجه آن افزایش تولید در بخشی از زمین‌های کشاورزی شهرستان و ذخیره سازی ۲۵۰ هزار تن گندم در سال زراعی‌ جاری بود.

به گزارش ایرنا، مهدی دهرویه روز سه‌شنبه در نشست قرارگاه خبری شهید همدانی گنبدکاووس به مناسبت هفته دولت اظهار کرد: ارتقای دانشکده پرستاری، اجرای نهضت آسفالت در مناطق شهری و روستایی از محل اعتبارات سفر استانی رییس جمهوری، استاندار و مسوولان کشوری و رشد چهار برابری اعتبارات تملک دارایی از جمله دستاوردهای سه سال اخیر دولت است.

وی افزود: محمد طاهری یکی از خیران گنبدکاووس قول ساخت دانشکده پرستاری در سه هزار و ۵۰۰ متر را داد و به دنبال تامین زمین برای این مهم هستیم و امیدواریم تا چند ماه آینده نهایی شود.

فرماندار گنبدکاووس با اشاره به گسترش سرمایه‌گذاری در بخش طیور، گفت: با اجرای طرح توسعه تولید تخم مرغ قرار است برای هزار و ۸۰۰ نفر اشتغالزایی شود و همچنین سهمیه ۱۴ درصدی این شهرستان از تولید تخم مرغ کشور به ۳۳ درصد افزایش یابد.

دهرویه افتتاح آکادمی والیبال، ساخت پارک بانوان، حفر ۲۹ حلقه چاه آب آشامیدنی و رفع تنش آبی، راه اندازی تصفیه خانه فاضلاب بعد از ۳۰ سال، فعال سازی مرکز ماده ۱۶ خواهران و پیگیری برای راه اندازی مرکز ماده ۱۶ مردان با ۴۵۰ نفر ظرفیت تا ۲ ماه آینده و افتتاح مرکز آنژیوگرافی قلب باز را از مهمترین اقدامات دولت در سه سال اخیر برشمرد.

وی بیان کرد: در چند سال اخیر تلاش کردیم با تقویت وفاق و همدلی میان متولیان به ویژه اعضای شورای تامین و ارتقای امنیت گنبدکاووس، فرصت لازم برای سرمایه گذاری در این شهرستان فراهم شود و شناسایی و حذف مراکز و گلوگاه‌های فساد در اولویت قرار دارد.

فرماندار گنبدکاووس افزود: بهبود ارتباطات مردمی با برپایی میز خدمت در شهرهای مختلف گلستان با حضور استاندار و مدیران کل باعث ترسیم نقشه راه برای توسعه شهرستان‌ها شد و تمام ظرفیت استان و منطقه برای بهبود شاخص‌های توسعه به کار گرفته شد.

وی از افتتاح و یا آغاز عملیات اجرایی ۲۱۷ پروژه با ۲۰ هزار و ۳۵۰ میلیارد ریال اعتبار به مناسبت هفته دولت در گنبدکاووس خبر داد و گفت: با بهره برداری از این پروژه‌ها به ویژه طرح‌های اقتصادی ۸۶۵ فرصت شغلی ایجاد می‌شود.

فرماندار گنبدکاووس، ۵۲۱ واحد نهضت ملی خودمالکی، مجتمع خدماتی و رفاهی، شهربازی سرپوشیده، تعریض و بهسازی باند شمالی محور گنبدکاووس - آق‌قلا از کیلومتر ۱۰ تا ۱۳، پهنه‌بندی توزیع آب آشامیدنی، جاده سلامت حاشیه گرگان‌رود، ساختمان غربالگری سرطان بخش‌های ویژه بیمارستان پیامبر اعظم(ص)، پرورش مرغ گوشتی، بوستان بسکی و مدرسه ۶ کلاسه سلطانعلی را از مهمترین پروژه‌های آماده افتتاح دانست و بیان کرد: همچنین عملیات اجرایی پروژه‌های مقاوم‌سازی مسکن روستایی، تعریض و بهسازی باند شمالی جاده گنبدکاووس- آق‌قلا از کیلومتر ۱۵ تا ۲۵، آماده سازی سایت نهضت ملی مسکن و فاز دوم ساختمان فرهنگسرا آغاز می‌شود.

شهرستان گنبدکاووس با افزون بر ۴۰۰ هزار نفر جمعیت در شرق استان گلستان واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha