چالاکی: کاراته ایران قدرتش را به نمایش گذاشت/ توجه به تیم‌های پایه نتیجه می‌دهد

تهران- ایرنا- سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته ایران در بخش دختران با تمجید از عملکرد شاگردانش در قهرمانی آسیا، گفت: تمام تیم‌های ما با عملکردی خوب، قدرت کاراته ایران را به نمایش گذاشتند.

فاطمه چالاکی در گفت‌وگو با ایرنا در خصوص نایب قهرمانی تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته ایران در مسابقات آسیایی فیلیپین، اظهار داشت: سطح فنی مسابقات خوب بود و خوشبختانه دختران ایران، عملکرد مناسبی داشتند.

وی افزود: در رده نوجوانان در چند دوره گذشته، تک طلایی می‌شدیم، اما امسال با چهار بازیکن به دو طلا و یک برنز رسیدیم.

چالاکی با بیان اینکه در جوانان نیز پنج کاراته‌کا داشتیم، تصریح کرد: در این تیم فقط یک بازیکن ما سابقه حضور در تیم جوانان را داشت و بقیه از نوجوانان آمده بودند که موفق شدیم یک طلا، یک نقره و یک برنز بگیریم.

وی با اشاره به عملکرد خوب تمام تیم‌های اعزامی ایران به مسابقات کاراته رده‌های سنی آسیا، ادامه داد: در مانیل، قدرت کاراته ایران به نمایش گذاشته شد. تیم متحدی بودیم و انصافا فدراسیون کنار ما بود و حمایت کرد. چند ماه قبل از اعزام، اردوها را آغاز کردیم و مراحل مختلفی داشتیم. نتیجه خوبی گرفتیم و حالا باید برای حضور در جهانی آماده شویم.

چالاکی: کاراته ایران قدرتش را به نمایش گذاشت/ توجه به تیم‌های پایه نتیجه می‌دهد

سرمربی تیم‌های نوجوانان و جوانان کاراته ایران، بیان کرد: اکنون باید برای حضور در مسابقات جهانی ونیز ایتالیا مهیا شویم. این پیکارها مهرماه برگزار می‌شود و فرصت چندانی نداریم.

وی گفت: قرار است تیم‌های ایران به جهانی ایتالیا اعزام شوند، البته تصمیم بر این است تا نفرات محدود باشند. می‌خواهیم طلایی‌های آسیا را حتما اعزام کنیم و دیگر نفرات نیز با بررسی عملکردشان، برای اعزام دسته‌بندی خواهند شد. با این حال هنوز تصمیم قطعی اتخاذ نشده و باید در این خصوص با مسئولان فدراسیون نشستی داشته باشیم.

چالاکی در خصوص اینکه آیا نفرات فعلی تیم‌های نوجوانان و جوانان می‌توانند آینده‌ساز تیم بزرگسالان باشند، توضیح داد: زود است در این خصوص صحبت کنیم، اما سه نفر از مدال‌آوران تیم امید در همین مسابقات فیلیپین از تیم‌های نوجوانان و جوانان بالا آمدند.توجه و سرمایه‌گذاری به تیم‌های پایه همیشه نتیجه می‌دهد، اما باید قبول کرد که سطح مسابقات جهانی با آسیایی قابل مقایسه نیست.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha