السودانی: عراق می‌تواند نقطه تلاقی کشورهای منطقه باشد

تهران- ایرنا- منابع خبری عراق از دیدار و رایزنی نخست‌وزیر این کشور با رئیس جمهوری مصر بر سر مسائل منطقه و روابط دوجانبه میان دو کشور خبر دادند.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا به نقل از خبرگزاری واع، دفتر «محمد شیاع السودانی» نخست‌وزیر عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد که وی با «عبدالفتاح السیسی» رئیس جمهوری مصر در شهر «العلمین» دیدار و گفت‌وگو گرد.

السودانی در جریان این دیدار به عمق روابط عراق و مصر و همکاری میان آنها در راستای حفظ ثبات منطقه اشاره کرد.

وی تاکید کرد: عراق دارای ثبات، عامل قدرت برای همه برادران و دوستان در منطقه است و دولت ما در مساله تحولات در منطقه با توجه به منافع عالی عراق اقدام می‌کند.

السودانی ادامه داد: عراق می‌تواند نقطه‌ای برای تلاقی و همگرایی میان کشورهای منطقه و کشورهای دوست باشد.

نخست‌وزیر عراق در بخش دیگری از اظهاراتش با تاکید بر اینکه سکوت جامعه بین‌الملل، رژیم صهیونیستی را تشویق می‌کند تا از همه خطوط قرمز عبور کند، از تلاش‌های مصر در راستای برقراری آتش‌بس در نوار غزه تمجید کرد.

السیسی نیز در جریان این دیدار تاکید کرد: عراق قوی، ستون منطقه و کشورهای عربی است و نظرات دو کشور درخصوص همکاری مشترک یکسان است.

رئیس جمهوری مصر در ادامه از اقدامات دولت عراق در راستای تثبیت ثبات و توسعه و گشایش اقتصادی در سطح کشورهای منطقه و جهان تمجید کرد.

طبق بیانیه دفتر السودانی، دو طرف همچنین به بررسی جنگ در نوار غزه پرداخته و بر حق فلسطین در برپایی کشور مستقل به پایتختی قدس تاکید کردند.

السیسی و السودانی در ادامه تاکید کردند که تحولات منطقه نیازمند تداوم هماهنگی میان عراق و مصر با دیگر کشورهای دوست و برادر است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha