یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال برای زیرساخت شهرک صنعتی دامغان سرمایه‌گذاری شد

سمنان - ایرنا - مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان گفت: یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال برای شهرک‌سازی صنعتی دامغان طی ۲ سال گذشته سرمایه‌گذاری شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا باقری روز سه‌شنبه در جریان افتتاح طرح‌های عمرانی و اقتصادی دامغان به مناسبت هفته دولت، افزود: ۴۳ هکتار زمین در شهرک صنعتی دامغان آماده واگذاری به متقاضیان سرمایه‌گذاری در حوزه تولید انرژی‌های خورشیدی است.

وی بیان کرد: ۱۵۵ طرح صنعتی در منطقه دامغان در مراحل مختلف از جمله تخصیص زمین تا اجرای اسکلت وجود دارد و ۹۰ طرح از این طرح‌ها دارای پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد است.

وی تصریح کرد: ناحیه صنعتی تویه دروار دامغان به بهره‌برداری رسیده و آماده واگذاری است و مباحث نواحی صنعتی فرات و معلمان در حال پیگیری و همچنین مصوبه نواحی دامنکوه و امروان از سوی سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران وجود دارد.

یکهزار و ۵۴۰ میلیارد ریال برای زیرساخت شهرک صنعتی دامغان سرمایه‌گذاری شد

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی سمنان گفت: ۲۵۲ قرارداد واگذاری حق انتفاع با سرمایه‌گذاران در شهرک‌ و نواحی صنعتی دامغان امضا شد.

شهرک صنعتی دامغان دارای ۵۶۳ هکتار مساحت است که ۲۱۸ هکتار آن زمین صنعتی و ۳۹۵ هکتار آن دارای سند تفکیکی و از امکانات زیربنایی آب، برق، تلفن و تصفیه‌خانه برخوردار است و ۲۲۸ قرارداد حق انتفاع و بهره‌برداری با سرمایه‌گذاران به مساحت ۱۲۸ هکتار در آن امضا شد.

۱۱۳ طرح عمرانی با اعتبار یکهزار و ۶۰۰ میلیارد ریال برای هفته دولت سال ۱۴۰۳ در شهرستان دامغان آماده بهره برداری شد و هشت طرح اقتصادی با اعتبار ۶۵۰ میلیارد ریال توسط بخش خصوصی و حمایت چهار دستگاه اجرایی در هفته دولت امسال افتتاح شد.

عملیات اجرایی ۱۶ طرح با اعتباری افزون بر یکهزار و ۲۶۰ میلیارد ریال نیز در هفته دولت سال جاری آغاز شد.

به گزارش ایرنا، امروز هفت واحد کارگاهی در شهرک صنعتی دامغان در زمینی به مساحت ۲ هزار متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۱۴۰ میلیارد ریال با حضور سیدمحمدرضا هاشمی استاندار سمنان بهره‌برداری شد.

اجرای شبکه پساب فاضلاب و ایستگاه پمپاژ شهرک صنعتی دامغان به طول سه هزار متر و با اعتباری بالغ بر ۵۰ میلیارد ریال و طرح ساماندهی ورودی شهرک صنعتی به طول یک‌هزار و ۲۰۰ متر، در سطح اجرای ۲ هزار و ۳۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال، از طرح‌هایی بود که به مناسبت هفته دولت عملیات اجرایی آنها آغاز شد.

دامغان با جمعیت حدود ۱۰۰ هزار نفری در شرق مرکز استان سمنان قرار گرفته است.

به گزارش ایرنا، ۷۴۷ طرح اقتصادی و عمرانی با اعتبار ۵۸ هزار و ۶۴۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ در استان سمنان بهره‌برداری می‌شود.

از ۷۴۷ طرح پیش‌بینی شده برای هفته دولت در استان سمنان ۶۷۵ طرح عمرانی با اعتبار ۲۱ هزار و ۴۳۰ میلیارد ریال با افزایش سه‌درصدی نسبت به هفته دولت سال ۱۴۰۲ در سمنان افتتاح می‌شود.

در بخش اقتصادی نیز ۷۲ طرح بخش خصوصی با افزایش اعتباری ۳۴۱ درصدی و با سرمایه‌گذاری ۳۷‌ هزار و ۲۱۰ میلیارد ریال هفته دولت ۱۴۰۳ قابل افتتاح است.

عملیات اجرایی ۱۰۸ طرح عمرانی نیز با اعتبار ۲۰ هزار و ۹۰ میلیارد ریال آغاز می‌شود که افزایش سه درصدی نسبت به سال گذشته دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha