۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۷:۳۴
کد خبرنگار: 2104
کد خبر: 85580496
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۸۵۰۰ نفر زائر اربعین از خدمات امدادی هلال احمر کردستان بهره‌مند شدند

سنندج- ایرنا- مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان گفت: در ایام اربعین حسینی ( ۱۶ مرداد تا پنجم شهریور) بیش از هشت هزار و ۵۰۰ زائر از خدمات امدادی هلال احمر کردستان بهره مند شدند.

به گزارش ایرنا، پیام جلالی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در این مدت، ۳۶ پایگاه امدادی در استان در زمینه ارائه خدمات به هموطنان و زائران فعالیت داشتند.

وی افزود: تیم های عملیاتی با اعزام به محل وقوع ۴۶ حادثه در پایگاه های امدادی سطح استان، مرز باشماق مریوان و درمانگاه جمعیت هلال احمر کردستان مستقر در سلیمانیه عراق و شعب شهرستانها، به ۵۳۱ مصدوم، خدمات امدادی ارائه دادند که ۴۶۴ نفر به صورت سرپایی توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر درمان و ۴۳ نفر توسط نجاتگران هلال احمر به مراکز درمانی منتقل شدند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر کردستان یادآور شد: در این مدت، عملیات رهاسازی هشت مصدوم توسط نیروهای عملیاتی هلال احمر با تجهیزات امدادی انجام شد و روزانه ۲۰۰ نفر به صورت شبانه روزی آماده ارائه خدمت به هموطنان و زائرین بودند.

جلالی با اشاره به اینکه مربیان آموزشی به بیش از ۴۵۰ نفر کمک های اولیه را اموزش دادند ادامه داد: در قرارگاه امداد و نجات جمعیت هلال احمر کردستان، خدمات امدادی و سلامت، آموزش کمک های اولیه، توزیع بروشور و همچنین تجهیز و برقراری ارتباطات و بی سیم‌ها و برگزاری جلسات روزانه با سازمان امداد و نجات صورت گرفت.

به گفته وی در مرز باشماق مریوان، خدماتی دیگری شامل پخت و توزیع نان در بین زائران، توزیع آب معدنی، یخ و دیگر ملزومات انجام شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha