۶ شهریور ۱۴۰۳، ۱۹:۰۱
کد خبر: 85580603
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

طالبان: تمام خاک فلسطین از جمله مسجد الاقصی حق فلسطینیان است

تهران- ایرنا- وزارت امور خارجه حکومت سرپرست طالبان در افغانستان، در بیانیه‌ای با بیان اینکه مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان است، تاکید کرد که تمام خاک فلسطین از جمله مسجد الاقصی را حق فلسطینیان می‌دانیم.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا، حکومت سرپرست طالبان در بیانیه ای اعلام کرد: اظهارات رژیم صهیونیستی در مورد ساخت کنسیه در مسجد الاقصی نشان می‌دهد که رژیم صهیونیستی نه تنها به مقدسات، قوانین و اصول بین‌المللی احترام نمی‌گذارد، بلکه به‌طور بی‌پروا تمامی این اصول و قوانین را نقض می‌کند. صحبت‌های غاصبانه رژیم صهیونیستی درباره مسجد الاقصی قبله اول مسلمانان، احساسات مسلمانان جهان را جریحه‌دار می‌کند.

«ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی که به تندروی مشهور است در اظهاراتی گفت: سیاست ما اجازه می دهد که در کوه معبد (مسجدالاقصی) نماز بخوانیم. در آنجا قانون برای یهودیان و مسلمانان مساوی است و من قصد دارم که در آنجا کنیسه بسازم.

دفتر «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در واکنش به این اظهارات بن گویر اعلام کرد که تغییراتی در وضعیت کنونی مسجد الاقصی ایجاد نشده است.

در ادامه بیانیه طالبان در این خصوص آمده است: حکومت سرپرست طالبان، تمام خاک فلسطین از جمله مسجد الاقصی را به عنوان اولین قبله مسلمانان، حق فلسطینیان می‌داند و هرگونه اقدام رژیم صهیونیستی در بیت‌المقدس را غیرقانونی و نادرست می‌شمارد.

حکومت سرپرست طالبان از رهبران کشورهای اسلامی و سازمان‌های بین‌المللی درخواست کرد تا در برابر حملات غیرقانونی و خشونت‌آمیز رژیم صهیونیستی مقاومت کرده و جلوی کشتار و جنایات در غزه را بگیرند و مقامات این رژیم را از ادامه چنین اظهارات ناپسندی بازدارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha