بهره‌برداری از ۲۷۳ میلیارد ریال طرح در بخش اسفندقه جیرفت + فیلم

جیرفت - ایرنا - ۲۷۳ میلیارد ریال طرح در حوزه‌های راه و بهداشت در بخش اسفندقه شهرستان جیرفت در جنوب کرمان روز سه‌شنبه به مناسبت هفته دولت به بهره‌برداری رسید. 

به گزارش خبرنگار ایرنا، یکی از این طرح ها افتتاح پنج کیلومتر از جاده اسفندقه به شهر ارزوئیه در مسیر عباس آباد به آشین بود.

۲۵۰ میلیارد ریال اعتبار این طرح بود و جدا از این پنج کیلومتر که به بهره برداری رسید، حدود ۷۰۰ متر دیگر باقی مانده است که تا ۲ ماه آینده تکمیل می شود.

فرماندار جیرفت در آیین افتتاح این طرح گفت: پیش از این، بخش اسفندقه در بن بست قرار داشت و جاده دسترسی به شهر رابر نداشت، اما اکنون دسترسی برای شهرهای بافت و کرمان ایجاد شده است.

احمد باندنظر افزود: برای جاده دسترسی به ارزوئیه هم از اعتبارات شهرستان ٢۵٠ میلیارد ریال درنظرگرفته شد.

وی یادآور شد: کار ساخت این جاده در حوزه شهرستان جیرفت به اتمام رسیده و فقط ارزوییه مانده است و امید می رود در حوزه شمال استان هم اعتبار لحاظ شود تا مسیر تردد مردم کامل شود.

افتتاح اقامتگاه پزشک

امروز همچنین یک اقامتگاه پزشک در مرکز جامع سلامت دولت آباد اسفندقه با مساحت ۸۰ متر مربع و اعتبار ۹ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید. این مرکز ٢ ماما و یک پزشک دارد و یک پزشک دیگر هم به زودی اضافه می شود.

فرماندار جیرفت در آیین افتتاح آن گفت: بخش اسفندقه با ۷۵ کیلومتر فاصله از مرکز شهرستان باید پزشک و ماما مقیم داشته باشد.

بلندنظر ادامه داد: بخش اسفندقه ۱۴ هزار نفر جمعیت دارد که وجود یک پزشک کفاف نمی کند و باید یک پزشک دیگر هم اضافه شود تا بتوانند دهگردشی را انجام دهند.

۳۰ هزار مترمربع آسفالت

زیرسازی و آسفالت ۳۰ هزار مترمربع معابر روستای دولت آباد اسفندقه توسط دهیاری با اعتبار ۹۰ میلیارد ریال از دیگر طرح های افتتاح شده امروز بود که قیر از سوی بنیاد مسکن تهیه شده بود.

همچنین آسفالت سه هزار و ۷۵۰ متر مربع در روستاهای سنگوییه و گدار با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از سوی دهیاری و با تامین قیر رایگان بنیاد مسکن از دیگر طرح های بهره‌برداری شده امروز بود.

امروز همچنین فعالیت ساخت یک پل با ابنیه ٢ دهانه سه متری به طول ۱۲ متر با اعتبار ۱۴ میلیارد ریال از اعتبارات دهیاری آغاز شد. این پل بافت قدیم و شهرک دولت آباد بخش اسفندقه را حفظ می کند که در فصل زمستان در آن رودخانه فصلی فعال می شود.

همچنین عملیات حفر یک حلقه چاه برای توسعه تامین آب روستای دولت آباد بخش اسفندقه که اکنون از یک حلقه چاه تامین می شود آغاز شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha