هشدار روسیه نسبت به افزایش تحرکات دریایی غرب در نزدیکی مرزهای روسیه

تهران-ایرنا- دستیار «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهوری روسیه نسبت به افزایش تحرکات دریایی کشورهای غربی از جمله آمریکا در نزدیکی مرزهای این کشور با هدف محدود کردن دسترسی مسکو به منابع و مسیرهای حمل‌ونقل دریایی هشدار داد.

به گزارش روز سه‌شنبه ایرنا از خبرگزاری تاس، نیکولای پاتروشف دستیار رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت که آمریکا و دیگر کشورهای غربی در حال افزایش حضور دریایی خود در آب‌های اطراف روسیه هستند و قصد دارند دسترسی مسکو به منابع دریایی و مسیرهای حمل‌ونقل را محدود کنند.

این مقام ارشد کرملین خاطرنشان کرد که غرب کارزاری را به راه انداخته که هدف آن «بی اعتبار کردن فعالیت‌های دریایی روسیه» است.

پاتروشف همچنین گفت که سازمان‌های اطلاعاتی غربی در حال طراحی حملات تروریستی در خاک روسیه برای هدف قرار دادن تأسیسات زیرساخت دریایی مهم راهبردی این کشور هستند.

این مقام روس افزود: در چنین شرایطی باید درمورد رویکرد کشور به سیاست‌های دریایی، بررسی دقیق‌تری انجام داد.

وی پیشتر نیز گفته بود که «آمریکا و دیگر کشورهای عضو سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) در حال افزایش حضور دریایی خود در آب‌های نزدیک به روسیه هستند».

در این راستا، پاتروشف بر لزوم حفظ آمادگی مداوم نیروی دریایی کشورش برای جلوگیری از درگیری‌های مسلحانه و همچنین دفاع نظامی از روسیه با رعایت قوانین بین المللی تاکید کرده بود.

به گزارش ایرنا، جنگ اوکراین در پی بی‌توجهی غرب نسبت به نگرانی‌های امنیتی مسکو و گسترش نیروهای ناتو تا نزدیکی مرزهای روسیه کلید خورد. رئیس‌جمهوری روسیه روز ۲۱ فوریه سال گذشته میلادی (دوم اسفندماه ۱۴۰۰) استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت و سه روز بعد، عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند علیه اوکراین آغاز کرد. به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد.

طی این مدت کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از جمله آمریکا با حمایت‌های هنگفت نظامی از کی‌یف بر ادامه این جنگ افروزی ادامه داده و با تجهیز اوکراین به سلاح‌های پیشرفته و سنگین تر نظامی، آشکارا به دنبال تحمیل شکست راهبردی به روسیه هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha