۶ شهریور ۱۴۰۳، ۲۰:۳۸
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85580686
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

«پیوند اعضای بدن» در دانشگاه علوم پزشکی زنجان مغفول مانده است 

زنجان - ایرنا - معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی زنجان گفت: موضوع مهم پیوند اعضای بدن در این دانشگاه مغفول مانده است و باید قدم‌های مثبتی برای کمک به بیماران پیوندی در استان برداشت.

به گزارش خبرنگار ایرنا، محمدرضا جمشیدی شامگاه سه شنبه در مراسم تجلیل از پزشکان و داروسازان انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان افزود: سال های گذشته در استان و در هدایت بیماران به پیوند کلیه اقدامات خوبی انجام شد.

وی اضافه کرد: پیوند کلیه با شیوع کرونا در چند سال گذشته در استان کاهش پیدا کرد. باید پیگیر افرایش پیوند کلیه با همکاری انجمن خیریه کلیوی در استان بود.

رئیس سازمان نظام پزشکی استان زنجان نیز در ادامه جلسه گفت: انجمن خیریه کلیوی استان یک‌صدا و هم‌صدا با برنامه و هدفی مشخص در مسیر خدمت به جامعه و آحاد مردم قرار دارد.

محمد محرمی افزود: امیدواریم همانطور که انجمن کلیوی استان زنجان در تمامی عرصه‌ها در سال های اخیر موفق بود، در سال‌های آتی نیز موفق‌تر باشد.

وی، با یادآوری اینکه این انجمن در زمان کرونا بسیار کارساز و تاثیرگذار در حوزه کاری خود ورود کرد، گفت: در زمانی که دانشگاه علوم پزشکی زنجان درگیر ویروس کرونا بود، این انجمن توانست به تنهایی بیماران حوزه خود را پوشش مناسب دهد.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه انجمن خیریه کلیوی استان یکی از انجمن‌های بسیار فعال و پای کار است، گفت: در استان زنجان ۱۰۰ موسسه و انجمن مرتبط با سلامت فعالیت می‌کنند و انجمن کلیوی یکی از قدیمی‌ترین‌ها است که فعالیت تخصصی دارد.

مجید صادقی با بیان اینکه در استان زنجان چهار موسسه خیریه در حوزه درمان فعالیت می‌کنند، افزود: این موسسه‌ها علاوه بر برنامه‌های حمایتی از بیماران تحت پوشش در بحث درمان نیز ورود پیدا کرده‌اند.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی زنجان با بیان اینکه بیماران به جز دغدغه بیماری نباید دغدغه دیگری داشته باشند، بیان کرد: شرایط اجتماعی امروز به گونه‌ای است که یک بیمار علاوه بر بیماری، با چالش‌های اساسی دیگری نیز مواجه می‌شود و ما نیز بر خود وظیفه می‌دانیم در مجموعه دانشگاه تسهیلگری را داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در این راستا در حوزه‌های روستایی قبل از تولد کودک تا زمان سالمندی برنامه‌های مراقبتی در روستاها تعریف شده و اجرا می‌شود ولی در حوزه شهری این چنین نیست.

مدیر انجمن خیریه حمایت از بیماران کلیوی استان زنجان گفت: در حال حاضر بیش از ۳۰ پزشک در این انجمن در بخش های مختلف بصورت شبانه روز در حال خدمت رسانی به بیماران کلیوی است.

محمدرضا طهماسبی افزود: این انجمن با همکاری خیران و پزشکان توانسته است در طول این مدت خدمت از ۲ هزار و ۲۰۰ پرونده تحت پوشش انجمن بیش از یکهزار و ۷۰۰ بیمار دیالیزی را با مراقبت و پیوند کلیه، از چرخه دیالیز خارج کند.

وی با بیان اینکه طبق اقدامات صورت گرفته در این انجمن، بیماران تحت پوشش بصورت رایگان از خدمات دیالیز انجمن بهره مند می شوند، اضافه کرد: در سایر بخش های کلینیکی نیز با تفاهم نامه های منقعد شده با تخفیفات ویژه بیماران بخشی از هزینه ها را پرداخت می کنند.

این مسوول، خاطرنشان کرد: هم اکنون بیش از ۳۰ پزشک در این انجمن در بخش های مختلف بصورت شبانه روزی در حال خدمت رسانی به بیماران کلیوی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha