چراغ روشن پروژه‌های برق در قیروکارزین فارس

شیراز-ایرنا-سالهاست که شهروندان قیروکارزین با مشکلات قطعی و افت فشار برق مواجه می‌شوند و این مشکلات موجبات دغدغه خاطر مردم این شهرستان و پیگیری متولیان امر برای حل این معضلات را فراهم کرده، و امسال در راستای مقابله با چالش موجود همزمان با هفته دولت پروژه‌های توزیع نیروی برق با اعتبار ۹۷۱ میلیارد ریال در این شهرستان به بهره‌برداری رسید.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در فاصله ۲۱۸ کیلومتری جنوب شیراز یکی از شهرستان‌های استان فارس با مرکزیت شهر قیر قرار دارد؛ شهرستانی که همواره با شروع تابستان گرم‌ترین روزهای سال و قطعی‌های مکرر برق را تجربه می‌کند.

امسال هم گرمای شدید تابستان و قطعی‌های مکرر برق در قیروکارزین، منجر به نارضایتی گسترده ساکنین در این شهرستان شد و بسیاری از مردم در شبکه‌های اجتماعی از معضل بی‌برقی انتقاد کردند و خواستار رسیدگی به این مشکل شدند.

آنها معتقد بودند که قطعی‌های برق در گرمای شدید، زندگی روزمره آنها را مختل کرده و به لوازم خانگی آنها آسیب رسانده است.

بدین‌ترتیب حل مشکلات قطعی و افت فشار برق در این شهرستان در سال‌های اخیر از مهمترین دغدغه‌های شرکت توزیع برق است و این شرکت تاکنون اقدامات اساسی برای برطرف شدن این مشکلات انجام داده است.

بهره‌برداری از طرح‌های برق‌رسانی

امسال هم همزمان با فرا رسیدن هفته دولت طی مراسمی پروژه‌های قابل افتتاح توزیع نیروی برق در این شهرستان با اعتبار ۹۷۱ میلیارد ریال به بهره‌برداری رسید؛ مراسمی که با حضور معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس،‌ مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس و فرماندار این شهرستان برگزار شد.

حمیدرضا کریمی فرد مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق فارس درباره این پروژه‌ها گفت: این پروژه ها شامل توسعه زیرساخت شبکه فشار متوسط فاز اول بخش افزر با احداث ۱۵ کیلومتر شبکه هوایی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال، توسعه شبکه متقاضیان جدید با احداث ۶ کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۴۶ دستگاه پست توزیع هوایی با اعتبار ۲۵۰ میلیارد ریال و رفع افت ولتاژ و افزایش ظرفیت با احداث ۱۶ دستگاه پست توزیع هوایی و اصلاح هزار کیلومتر شبکه توزیع و نصب ۲ دستگاه اتو ترانس با اعتبار ۲۷۵ میلیارد ریال است.

تلاش برای تأمین برق مطمئن و پایدار

کریمی فرد توسعه روشنایی معابر با احداث یک هزار و ۲۰۰ متر شبکه هوایی و نصب ۳۵۰ چراغ با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال، هوشمندسازی شبکه جهت کنترل و رویت پذیری با نصب و تعویض یک هزار و ۸۰ دستگاه لوازم اندازه‌گیری هوشمند با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و توسعه زیرساخت و افزایش ظرفیت شبکه فشارمتوسط فاز اول شهر قیر با احداث ۲ کیلومتر شبکه هوایی با اعتبار ۵۰ میلیارد ریال را از دیگر طرح‌هایی برشمرد که مورد بهره‌برداری قرار گرفتند.

وی ابراز امیدواری کرد با اجرای این پروژه‌ها ضمن تأمین برق مطمئن و پایدار، شرایط رضایت‌مندی مشترکان در این شهرستان و سایر اقصی نقاط استان فراهم شود.

حالا مردم این شهرستان چشم‌انتظار نتایج حاصل از تکمیل این پروژه‌ها هستند و باید منتظر ماند و دید که آیا بهره‌برداری از این طرح‌ها می‌تواند مشکلات چندین ساله آنها را حل کند؟

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha