۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبرنگار: 1278
کد خبر: 85580827
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

هوای زنجان خنک می‌شود

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۸:۱۰
کد خبر: 85580827
هوای زنجان خنک می‌شود

زنجان - ایرنا - کارشناس مسوول پیش بینی اداره کل هواشناسی استان زنجان گفت: دمای هوا در مناطق مختلف زنجان از امروز /چهارشنبه/ به طور نسبی کاهش می‌یابد و هوای نسبتا خنکی در استان تا روز جمعه حاکم می‌شود.

حسین سلطانی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هم اکنون آسمان نواحی مختلف استان صاف تا کمی ابری است که این شرایط در بعدازظهر با وزش باد همراه خواهد شد.

وی با بیان اینکه سرعت وزش باد در برخی مناطق استان به حد نسبتا شدید خواهد رسید، یادآور شد: با افزایش سرعت وزش باد احتمال وقوع گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا وجود دارد.

سلطانی اظهار داشت: تا پایان هفته جاری این شرایط جوی در استان ادامه می یابد و در برخی ساعات سرعت وزش باد به حد نسبتا شدید خواهد رسید و از اوایل هفته آینده دمای استان افزایشی می شود.

سلطانی ادامه داد:‌ دمای فعلی شهر زنجان ۲۲ درجه سانتیگراد بوده که نسبت به روز گذشته در همین ساعت یک درجه افزایش یافته است.

این کارشناس به نوسان دمای شهرهای استان اشاره کرد و افزود: طی شبانه روز گذشته کمینه و بیشینه دمای زنجان ۱۸ و ۳۶ درجه، ابهر و خرمدره ۱۶ و ۳۷ درجه، آب‌بر ۲۲ و ۳۶ درجه، قیدار ۱۷ و ۳۴ درجه، سلطانیه ۱۱ و ۳۶ درجه و ماهنشان ۲۲ و ۳۷ درجه سانتیگراد گزارش شده است.

استان زنجان از ۵۷ ایستگاه هواشناسی برخوردار است که کارشناسان حرفه‌ای در چهار باب از این ایستگاه‌ها به صورت شبانه روزی و در چهار ایستگاه دیگر نیز به طور ۱۲ ساعته، مستقر هستند.

داده‌های وضعیت جوی در مابقی ایستگاه‌های استان نیز به صورت خودکار جمع‌آوری می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha