پیش‌بینی بارش‌های رگباری در ارتفاعات آذربایجان‌شرقی

تبریز- ایرنا- رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲ روز آینده بارش‌های رگباری در ارتفاعات و نیمه شمالی استان دور از انتظار نیست.

«محمد امیدفر»، روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: بر اساس نقشه های پیش یابی هواشناسی، تاثیر زبانه پرفشار خزری و عبور موج کم دامنه تراز میانی جو در این نواحی به ویژه منطقه ارسباران موجب افزایش ابر، وزش باد، غرش آذرخش و بروز مه می شود.

وی با بیان اینکه این وضعیت جوی تا روز جمعه در آذربایجان شرقی حاکم خواهد شد، اظهار کرد: در این بازه زمانی دمای استان به ویژه در ساعات شب به طور نسبی کاهش می یابد.

رییس اداره پیش‌بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه از روز شنبه هفته آینده جوی پایدار در استان حاکم می شود، گفت: بر این اساس افزایش نسبی دمای استان دور از انتظار نیست.

امیدفر، ادامه داد: امروز جوی به نسبت پایدار گاهی همراه با افزایش سرعت وزش باد در استان حاکم خواهد بود.

به گزارش ایرنا، آذربایجان شرقی منطقه ای سردسیر و کوهستانی است و از لحاظ تقسیم بندی های اقلیمی جزو مناطق نیمه خشک به حساب می آید.

آب و هوای این استان به طور کلی سرد و خشک است ولی به علت تنوع توپوگرافیکی از اقلیم های متفاوتی برخوردار است.

آذربایجان شرقی همواره زیر تأثیر باد های سرد شمالی و سیبری و بادهای مرطوب دریای سیاه و مدیترانه و اقیانوس اطلس همچنین بادهای محلی متاثر از کوهستان های سبلان در شرق، سهند در غرب و جنوب غربی، رشته کوه های قره داغ در شمال، رشته کوه های تخت سلیمان و اربط در جنوب، ارتفاعات بزقوش در جنوب شرق و قوشاداغ در شمال شرق استان قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha