علی بابازاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: اعتبار اختصاص یافته برای بهسازی جاده بخش موران از سوی فرمانداری شهرستان در سال جاری ۷۰ میلیارد ریال تعیین شده که در مقابل هزینههای زیرسازی و آسفالت، ناکافی است.
وی افزود: فرمانداری تلاش میکند از تمام منابع در اختیار، اعتبار بهسازی جادههای شهرستان از جمله بخش موران را تامین کند و نماینده مردم شهرستانهای گرمی و انگوت در مجلس شورای اسلامی نیز دنبال تامین اعتبارات ملی و قیر مورد نیاز است.
رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جادهای گرمی ادامه داد: در صورت فراهم شدن این ظرفیتها، عملیات زیرسازی، آسفالت، روکش آسفالت و بهسازی مسیرها بهویژه راه فرعی موران با شتاب بیشتر ادامه خواهد یافت.
وی اظهار داشت: برغم بدهی به پیمانکاران، اداره راهداری و حمل و نقل جادهای گرمی مغان پارسال نسبت به آسفالت ۴۵ کیلومتر از راههای شهرستان اقدام کرد و امسال نیز آسفالت ۴۰ کیلومتر از راهها در دستور کار قرار گرفته و تا امروز حدود ۱۵ کیلومتر آسفالتریزی شده و بقیه به تناسب شرایط آب و هوایی ادامه دارد.
بابازاده گفت: اداره راهداری و حمل و نقل جادهای این شهرستان از همه منابع مالی، ظرفیتهای اداری، فرصتها و امکانات و ماشینآلات برای فراهم کردن راه مناسب به مردم استفاده میکند و کارها به تناسب اعتبارات پیش میرود.
وی تصریح کرد: هماینک ۲ تیم راهداری در جاده موران از مسیر روستای زهرا به گرمی و زهرا به سمت روستای کلانسرا در حال آسفالتریزی بوده و قطعات آنتی زیادی از سال گذشته تا امروز در حوالی روستاهای بخش موران آسفالت شده اما این کارها با توجه به کل مسیر و شرایط جاده، ناکافی است.
به گزارش ایرنا، چند نفر از اهالی بخش مرزی موران شهرستان گرمی مغان با ارسال تصاویری از قسمتهای خاکی و نامناسب جاده فرعی این بخش به ایرنا خواستار توجه جدی مسئولان بخش و شهرستان به بهسازی و آسفالت مسیرها شدند.
طبق اعلام اداره کل راهداری و حمل و نقل جادهای استان اردبیل، در دولت سیزدهم بیش از ۸۰۰ کیلومتر راه روستایی در این استان احداث ، مرمت و بهسازی شده است اما در برخی مسیرهای روستایی از جمله راه فرعی بخش موران که دچار رانش نیز شده بود، کارهای زیربنایی و اساسی باید صورت گیرد.
شهرستان گرمی مغان در شمال استان اردبیل واقع شده است و بیشترین نوار مرزی را با جمهوری آذربایجان دارد.
نظر شما