ناجیان غریق به استخرهای بدون مجوز در کردستان خدمات ندهند

سنندج- ایرنا- معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان گفت: هیچ ناجی غریقی حق ارائه خدمات به استخرها و اماکن بدون مجوز ندارد و لزوم رعایت و پیگیری این اصل از وظایف هیات است.

به گزارش ایرنا، فرزاد خاکی روز چهارشنبه در مجمع انتخابات هیات رییسه هیات نجات غریق و غواصی استان کردستان در سنندج اظهار کرد: هیات های ورزشی باید با برنامه های خلاقانه و نوآوری زمینه تحول مثبت و پیشرفت را برای رشته تحت مدیریت خود ایجاد کنند.

وی افزود: مسئولیت هیات نجات غریق تنها محدود به تربیت ناجی های غریق و مربی نیست و امروزه فلسفه وجودی این هیات تغییر کرده و دایره وظایف آن نیز گسترده شده است.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان ادامه داد: هیات تلاش کند دوره های کنترل و بازآموزی مربیان و نجات غریقان را در بازه زمانی تعیین شده برگزار کند و این امر برای ادامه فعالیت آنان و استخرها بسیار مهم است.

خاکی گفت: آموزش ناجیان و مربیان مقوله مهمی است که هیات باید از رده های سنی پایه به آن بپردازد و تلاش کند آمار ناجیان را در مرکز و شهرستان ها بالا ببرد.

ناجیان غریق به استخرهای بدون مجوز در کردستان خدمات ندهند

وی یادآور شد: ناجیان فعالیت های خود را در سدها و آبهای آزاد که مجاز به شنا کردن و دارای مجوز هستند، متمرکز کنند و هیات باید استعلام های مربوطه از ادارات مختلف را برای اطلاع از این مکان ها داشته باشند.

معاون توسعه ورزش قهرمانی و حرفه ای اداره کل ورزش و جوانان کردستان افزود: متاسفانه آمار غرق شدگی افراد در آبهای آزاد و سدهای استان رو به افزایش است و فعالیت و حضور ناجیان این هیات در این مکان ها می تواند تاثیر چشمگیر و مثبتی در کنترل این وضعیت داشته باشد و باید ساز و کار قانونی آن ایجاد شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha