۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ به خراسان جنوبی اختصاص یافت

 بیرجند - ایرنا - معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی گفت: در سال جاری ۱۰ هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره ۱۸ قانون بودجه به استان اختصاص یافته که بین دستگاه‌های اجرایی توزیع شده‌ است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مهدی جعفری روز چهارشنبه در نشست کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان اظهار کرد: دستگاه‌های اجرایی خراسان جنوبی در زمینه جذب تسهیلات بند "الف" تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ موفق عمل کرده‌اند به گونه‌ای که تاکنون بیش از ۷۵.۵ درصد این تسهیلات جذب شده‌ است.

وی افزود: میانگین کشوری جذب بند "الف" تسهیلات تبصره ۱۸ سال ۱۴۰۱ کشور ۶۳ درصد است که خراسان جنوبی ۱۲.۵ درصد از میانگین کشور عملکرد موفق‌تری دارد.

معاون استاندار خراسان جنوبی از برگزاری جشنواره ملی زرشک در سال جاری با محوریت اتاق تعاون استان نیز خبر داد و گفت: در این جشنواره ایده‌های دقیق‌تر و بهتری خواهیم داشت تا بتوانیم بیش از گذشته در زمینه صادر ات و دانش بنیانی محصول زرشک کار کنیم.

وی در ادامه با اشاره به اینکه خدمات چشم پزشکی در بیمارستان رازی بیرجند به دلیل کمبود تجهیزات نمی‌تواند نیاز بیماران استان را پوشش دهد، بیان کرد: بیماران مجبورند برای درمان بیماری‌های چشمی به خراسان رضوی، سیستان و بلوچستان و بخش خصوصی مراجعه کنند که هزینه‌های آنان افزایش می‌یابد.

جعفری گفت: نیاز است که بخش چشم پزشکی بیمارستان رازی بیرجند تجهیز شود تا متخصصان بتوانند به نحو احسن ایفای نقش کنند و قرار شد اعتبار تجهیز از محل کمک خیرین، مسئولیت اجتماعی معادن و اعتبارات دولتی تامین شود.

وی با اشاره به وجود یک دستگاه اسپکت ستی (تصویربرداری پزشکی) در بیمارستان رازی بیرجند به ارزش ۳۰۰ میلیارد ریال، گفت: این دستگاه برای تشخیص بیماران سرطانی است که به صورت رایگان توسط دانشگاه علوم پزشکی تامین شده و به دلیل نبود اعتبار نصب به مبلغ حدود ۳۰ میلیارد ریال بلااستفاده مانده است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار خراسان جنوبی افزود: در این کارگروه مصوبه‌ای داشتیم که بتوانیم اعتبار آن را از بخش دولتی تامین کنیم.

وی همچنین از راه‌اندازی کمیته تخصصی بانوان ذیل کارگروه اقتصادی، اشتغال و سرمایه گذاری استان خبر داد و گفت: در این کمیته مسائل مربوط به بانوان مطرح و تصمیم گیری خواهد شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha