«انتخاب شریف»؛ فرصتی برای ارائه اطلاعات دست‌اول به داوطلبان

تهران-ایرنا- معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف برگزاری همایش «انتخاب شریف» را فرصتی برای ارائه اطلاعات دست‌اول به داوطلبان تراز بالای هشت هزار دانست تا به نیاز های آنها برای انتخاب رشته پاسخ داده شود.

به گزارش خبرنگار گروه علم و آموزش ایرنا، محمدعلی کوچک زاده امروز (چهارشنبه) در حاشیه همایش معرفی رشته‌های تحصیلی دانشگاه صنعتی شریف «انتخاب شریف» در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه اینکه داوطلبان برای انتخاب رشته نیاز به اطلاعات دارند در این همایش مطالب مطرح در هر رشته بیان و داوطلبان از آن مطلع شوند و امروز استادان خوب دانشکده های مختلف این دانشگاه هر کدام فرصتی دارند تا رشته خود را معرفی کنند و سپس نشست پرسش و پاسخ با داوطلبان برگزار می‌شود.

معاون آموزشی دانشگاه شریف این را هم گفت که این هفدهمین برنامه برای معرفی رشته ها بوده و دانشگاه صنعتی شریف در انتخاب شریف پیشرو است. به گفته کوچک زاده حدود ۴۵٠ نفر به شکل حضوری در این همایش حضور دارند و یک عده به صورت برخط مشارکت کردند.

معاون آموزشی دانشگاه صنعتی شریف تاکید کرد که معمولا بالای ٩۵ نفر از ١٠٠نفر اول کنکور رشته ریاضی این دانشگاه را انتخاب کرده و پذیرش می‌شوند. البته تعدادی از دانشجویان هم برای ادامه تحصیل به خارج از کشور می‌روند.

این همایش با حضور داوطلبان دختر و پسر با تراز بالای هشت هزار در دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد و در رشته‌های مهندسی کامپیوتر، مهندسی برق، مهندسی صنایع، مهندسی مکانیک، مهندسی دریا، مهندسی هوافضا، مهندسی عمران، مهندسی شیمی و نفت و مواد هر یک از استاد به معرفی این رشته ها و بازار کار آن پرداختند.

با وجود تعویق صدور کارنامه‌های دارای رتبه داوطلبان آزمون سراسری توسط سازمان ملی سنجش ارزشیابی نظام آموزش کشور، با توجه به اینکه داوطلبان به نمره تراز خود دسترسی داشتند، داوطلبان دارای نمره تراز بالای ۸۰۰۰ در هر چهار گروه آزمایشی کنکور سراسری می‌توانستند در این برنامه ثبت‌نام و شرکت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha