بررسی کیفیت محصولات تولیدی در سمنان با انجام ۲ هزار و ۸۵۰ فقره نمونه‌برداری

سمنان - ایرنا - مدیرکل استاندارد سمنان گفت: یکهزار و ۴۸۰ فقره بازرسی و ۲ هزار و ۸۵۰ فقره نمونه‌برداری از واحدهای تولیدی این استان طی یکسال گذشته (از هفته دولت ۱۴۰۲ تا هفته دولت ۱۴۰۳)انجام شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مجید حیدریان روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: تامین ایمنی، حفظ و ارتقا سلامت عمومی، حمایت از مصرف کننده، توسعه اقتصادی و ایجاد رقابت سازنده در بین تولیدکنندگان محصولات از جمله اهداف بازرسی و نمونه‌برداری از محصولات واحدهای تولیدی سمنان است.

به گفته وی، نمونه‌برداری‌ها از سوی شرکت‌های بازرسی کننده و آزمایشگاه‌های همکار برای تطبیق با استانداردهای تعیین شده مورد بررسی یا آزمون قرار می‌گیرند.

مدیرکل استاندارد سمنان بیان کرد: کالاهای نمونه برداری شده محصولات مختلف اعم از غذایی، الکترونیک، شیمیایی و بهداشتی، سلولزی و لوازم خانگی در زمینه تطبیق با استانداردهای تعیین شده، اگر دارای نقص باشند، به واحد تولیدکننده برای رفع نواقص اخطار داده می شود و در صورت بی توجهی به رفع نواقص، پروانه کاربرد نشان استاندارد برای کالای مربوط تعلیق، ابطال، و ارجاع کمیسیون ماده ۴۲ خواهد شد.

وی ادامه داد: طی بازرسی از واحدهای تولیدی بر عملکرد آن‌ها نظارت و با توجه به نتیجه آن، پروانه استاندارد واحدها، صدور، تمدید و یا در صورت رعایت نشدن شرایط استاندارد، تعلیق و ابطال می‌شود.

بررسی کیفیت محصولات تولیدی در سمنان با انجام ۲ هزار و ۸۵۰ فقره نمونه‌برداری

صدور ۹۷ نشان استاندارد

مدیرکل استاندارد سمنان اظهار کرد: ۹۷ فقره نشان استاندارد و ۸۹ فقره پروانه اجباری از هفته دولت ۱۴۰۲ تا هفته دولت ۱۴۰۳ توسط کارشناسان این اداره‌کل صادر شد.

وی اضافه کرد: کالاهای صنعتی مشمول مقررات استانداردهای اجباری، پیش از تولید انبوه باید برای دریافت پروانه کاربرد علامت استاندارد اقدام کنند.

حیدریان تصریح کرد: وجود نشان استاندارد بر روی محصولات نشانه انطباق آنها با استانداردهای ملی است و تولید انبوه محصول‌های مشمول مقررات استاندارد بدون داشتن پروانه کاربرد، تخلف محسوب می‌شود و پیگیرد قضایی به دنبال دارد.

وی ابراز کرد: ۱۴۶ فقره پروانه کاربرد استاندارد اجباری و ۱۵ فقره پروانه استاندارد تشویقی مربوط به فرآورده‌های تولیدشده در واحدهای تولیدی استان از هفته دولت ۱۴۰۲ تا هفته دولت امسال تمدید شد.

مدیرکل استاندارد سمنان با اشاره به شرایط تمدید پروانه برای واحدهای تولیدی، اضافه کرد: این مساله تنها برای واحدهایی امکان‌پذیر است که در مدت سه ساله اعتبار پروانه، دارای استمرار کیفیت تولید و بازرسی و نمونه برداری باشند.

به گزارش ایرنا، هموطنان می‌توانند برای اطمینان از اصالت و صحت شماره پروانه کاربرد علامت استاندارد در کالاهای تولیدی، کد زیر علامت استاندارد روی کالا را به شماره ۱۰۰۰۱۵۱۷ پیامک و تمام اطلاعات در رابطه با کالا را از طریق پیامک دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha