۱۰۰ طرح صنایع‌ دستی شهرستان اراک برای دریافت تسهیلات به بانک معرفی شدند

اراک - ایرنا - سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: ۱۰۰طرح صنایع دستی شهرستان اراک در سال جاری برای دریافت تسهیلات مشاغل خانگی به بانک‌های عامل معرفی شدند.

«الهام سیمایی» روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا، افزود: ۸۰ میلیارد ریال تسهیلات برای این تعداد طرح، بر اساس بازدیدها و بررسی‌ها به متقاضیان پرداخت می‌شود.

وی هدف از پرداخت تسهیلات به هنرمندان را علاوه بر کمک به توسعه و تولید صنایع‌دستی، حمایت از مشاغل خانگی و توسعه اشتغال صنایع‌دستی دانست و بیان کرد: این طرح‌ها بیشتر در رشته‌های گلیم‌بافی، تولیدات چرمی دست‌دوز، صنایع‌چوبی، سفال و سرامیک، رودوزی‌های الحاقی، قلمزنی، مینای نقاشی و فیروزه کوبی هستند.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی ادامه داد: همچنین امسال ۳۱۹ نفر از هنرمندان استان برای اخذ تسهیلات مشاغل خانگی در حوزه صنایع‌دستی به بانک‌های عامل برای دریافت ۲۴۰ میلیارد ریال معرفی شده‌اند.

سیمایی افزود: ۳۳۷ نفر از هنرمندان صنایع‌دستی نیز سال گذشته برای دریافت وام مشاغل خانگی به بانک‌های عامل در استان مرکزی معرفی شدند و ۲۵۰میلیارد ریال وام به آنان پرداخت شد.

بیش از ۲ هزار اثر تاریخی، سیاحتی، مذهبی و فرهنگی در استان شناسایی شده که ۸۸۲ اثر آن در فهرست آثار ملی کشور ثبت ملی شده‌ است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha