تاثیرات عمیق جنگ غزه، عملیات حزب الله و نیروهای یمنی بر پیکر اقتصاد رژیم صهیونیستی

تهران- ایرنا- منابع وابسته به رژیم صهیونیستی به تاثیر جنگ غزه و نیز حملات حزب الله و نیروهای مسلح یمن بر اقتصاد این رژیم اشاره کردند.

به گزارش امروز چهارشنبه ایرنا به نقل از العهد، منابع رسانه ای رژیم صهیونیستی به تبعات اقتصادی شدید جنگ بر این رژیم اشاره کردند.

رسانه صهیونیستی «تایمز آف» در گزارشی از مشکلات شدید اقتصادی این رژیم به خاطر تداوم جنگ غزه از هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و جبهه پشتیبانی آن در جنوب لبنان خبر داده و به زیان های هنگفت وارده به شرکت های کوچک و از دست رفتن اعتماد اقتصادی بین المللی پرداخته است.

این رسانه صهیونیست به نقل از کارشناسان این رژیم، بهترین راه برای جلوگیری از وارد آمدن زیان های بیشتر را توقف جنگ دانسته است.

«کرنیت فلوگ» رئیس سابق بانک مرکزی رژیم صهیونیستی به این رسانه گفت: اقتصاد ما در برهه کنونی از بی ثباتی شدید رنج می برد و این مرتبط به اوضاع امنیتی است. همه چیز به مدت زمان جنگ و شدت آن و اینکه آیا درگیری دیگری در راه است، مربوط می شود.

این رسانه صهیونیستی در ادامه گزارش خود به تاثیرات حملات روزانه پهپادی و موشکی حزب الله و زیان های سنگین ناشی از آن اشاره کرده و آورده است: این نبرد طولانی فشار مضاعفی را وارد کرده است از هزینه بازسازی گرفته تا پرداخت غرامت به خانواده قربانیان و نظامیان ذخیره و هزینه های سنگین جنگ.

در این گزارش آمده است: ماهیت نبرد طولانی و تهدید به درگیری با ایران و حزب الله تاثیر وحشتناکی بر گردشگری دارد.

یک تور لیدر اسرائیلی به این رسانه گفت: اوضاع سخت است ما نمی دانیم که جنگ چه زمانی تمام می شود. اگر شش ماه دیگر به درازا بیانجامد نمی دانیم که تا کی دوام می آوریم.

این گردشگر گفت که مجبور شده است که شرکت گردشگری خود را که دو دهه صرف توسعه آن کرده را ببندد و تنها ممر درآمدش کمک هایی است که دریافت می کند.

درباره فعالیت بندر حیفای اشغالی نیز این رسانه به اوضاع بد آن اشاره کرده است.

همچنین درباره دیگر بنادر رژیم صهیونیستی نیز این رسانه به نقل از یک مقام مربوطه به تاثیر عملیات نیروهای مسلح یمن علیه کشتی های رژیم صهیونیستی و کشتی هایی که عازم بنادر این رژیم هستند اشاره کرده و آورده است: پس از حملات حوثی های یمن به کشتی های عبوری از کانال سوئز، کشتی هایی که مسیر طولانی طی می کنند، دیگر از پهلو گرفتن در بنادر اسرائیلی خودداری می کنند.

در این گزارش همچنین به بسته شدن بسیاری از شرکت های کوچک به علت اعزام صاحبان و کارکنان آنها به جنگ به عنوان نیروی ذخیره اشاره شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha