افتتاح و کلنگ زنی ۱۴ طرح بهداشتی در همدان

همدان- ایرنا- ۱۰ خانه بهداشت، سه مرکز جامع سلامت همزمان با هفته دولت بهره برداری و عملیات اجرای یک طرح بهداشتی نیز در همدان آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان روز چهارشنبه در آیین بهره برداری از ۲ خانه بهداشت در روستاهای گل کهریز و سیلوار از توابع شهرستان همدان افزود: مقاوم سازی خانه بهداشت درگزین در دستور کار معاونت بهداشتی است.

فاطمه ترکمان اسدی افزود: ۱۹ طرح سلامت محور با اعتبار ۸۰۷ میلیارد ریال آماده بهره برداری طی هفته دولت در این استان است.

رییس شبکه بهداشت شهرستان همدان نیز بیان کرد: عملیات اجرایی خانه بهداشت سیلوار در زمینی به وسعت ۳۶۵ مترمربع با ۳۰ میلیارد ریال اعتبار سال ۱۴۰۱ آغاز شد.

محمد ربیع یگانه اضافه کرد: این طرح در یک طبقه احداث و دارای مشخصات فنی اسکلت فلزی، سقف کامپوزیت و نمای آجری است و با بهره برداری از این طرح ۱۱۹ خانوار با ۳۶۷ نفر زیر پوشش خدمات بهداشتی قرار گرفتند.

وی اظهارکرد: یکی از مهمترین چالش های روستای سیلوار ابتلا به فشار خون و دیابت است و بر اساس آخرین بررسی ها ۱۵ درصد ساکنان این روستا به فشار خون بالا و ۱۲ درصد به دیابت مبتلا هستند.

افتتاح و کلنگ زنی ۱۴ طرح بهداشتی در همدان

رییس شبکه بهداشت شهرستان همدان افزود: خانه بهداشت گل کهریز هم در زمینی به وسعت ۴۸۲ متر مربع از سال ۱۴۰۱ آغاز و هفته دولت امسال بهره برداری برداری شد.

ربیع یگانه، با بیان اینکه برای این طرح ۳۰ میلیارد ریال از منابع استانی و دانشگاه علوم پزشکی همدان هزینه شد افزود: ۵۲۴ نفر شامل اهالی روستاهای گل کهریز، آب هندو و بارابند را زیر پوشش قرار می دهد.

وی بیان کرد: مهمترین مشکل این روستاها بالا بودن شمار جمعیت سالمند است که بر اساس آخرین آمار ۲۵ درصد جمعیت این روستا سالمند است.

وی تاکید کرد: خدمات خانه بهداشت از پیش از تولد فرد تا زمان مرگ برای همه افراد رایگان است.

به گزارش ایرنا و به گفته استاندار همدان هزار و ۹۲ طرح عمرانی و اقتصادی هفته دولت برای افتتاح و کلنگ‌زنی آماده شده است که ۹۷۱ پروژه افتتاح می‌شود و عملیات اجرایی ۱۲۱ پروژه نیز آغاز خواهد شد.

از تعداد ۹۷۱ پروژه قابل افتتاح در سطح استان، ۸۲۴ پروژه عمرانی با اعتباری بیش از ۴۸ هزار و ۵۸۰ میلیارد ریال و ۱۴۷ طرح اقتصادی با اعتباری بیش از ۳۸ هزار و ۶۷۰ میلیارد ریال افتتاح می‌شود که جمع کل اعتبار هزینه‌شده ۸۷ هزار و ۲۵۰ میلیارد ریال است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha