۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۱:۳۱
کد خبرنگار: 2330
کد خبر: 85581092
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحولات جنگ اوکراین؛ حمله پهپادی کی‌یف به مخزن سوخت روسیه

تهران-ایرنا- فرماندار منطقه روستوف در جنوب روسیه امروز چهارشنبه گفت: حمله پهپادی اوکراین منجر به آتش‌سوزی در مخزن نگهداری نفت در منطقه «کامنسکی» روستوف شده است.

به گزارش ایرنا، همزمان با تشدید درگیری ها بین روسیه و اوکراین، خبرگزاری رویترز نوشت: واسیلی گولوبوف (Vasily Golubev) ضمن اذعان به حمله اوکراین به مخزن نگهداری نفت در کامنسکی واقع در روستوف، گزارش رسانه ها را درباره آتش گرفتن سه تانک در این منطقه را تایید کرد.

وی در پیام رسان تلگرام نوشت: این حمله تلفاتی نداشت و آتش نشان ها مشغول اطفاء حریق هستند.

روسیه از سرنگونی شبانه ۴ پهپاد اوکراینی خبر داد

در همین حال، وزارت دفاع روسیه بدون اشاره به حمله کی یف به مخزن سوخت، اعلام کرد که یگان دفاع هوایی روسیه نیز چهار پهپاد اوکراینی را شبانه سرنگون کرده است.

پیشتر کانال تلگرامی نزدیک به دستگاه امنیتی روسیه اعلام کرده بود که سه تانک بعد از اصابت دو پهپاد در محل نگهداری نفت در منطقه کامنسکی در آتش سوختند.

ویدئوهای ارسالی به شبکه های اجتماعی آتش گرفتن چیزی شبیه تانک های بزرگ را در حمله شبانه به تصویر می کشد.

همزمان با تشدید درگیری ها بین مسکو و کی یف، ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین از روند کُند انتقال سلاح های غربی انتقاد کرد.

زلنسکی روز سه شنبه در یک کنفرانس خبری گفت که فکر می کند مهم است کشورش به سمت تولیدات داخلی در زمینه پهپاد، موشک و توپخانه پیش برود اما این برنامه ها هزینه بر هستند و به سرمایه گذاری نیاز دارند.

وی با اعلام اینکه ما فعلا پولی برای این کار نداریم، خاطرنشان کرد که کمک های نظامی غربی به این کشور باید افزایش یابد و با سرعت بیشتری در اختیار اوکراین قرار گیرد.

کشورهای غربی کمک های نظامی و مالی خود به اوکراین را از ابتدای در گیری ها در این کشور افزایش داده اند. کرملین درباره تداوم انتقال سلاح های غربی به کی یف هشدار داده و آن را عامل تشدید تنش ها توصیف کرده است.

ادعای اوکراین درباره سرنگونی موشک های روسیه با جنگنده اف ۱۶

خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت: روسیه روز سه‌شنبه برای دومین روز ده‌ها موشک و پهپاد را در سراسر اوکراین شلیک کرد. به گفته رئیس‌جمهوری اوکراین برخی از آنها قبل از رسیدن به اهدافشان توسط جنگنده‌های اف- ۱۶ غربی سرنگون شدند.

در این حمله دست کم پنج نفر کشته شدند و یک هتل، خانه ها و ساختمان های مسکونی و همچنین زیرساخت های حیاتی در چندین منطقه اوکراین ویران شد.

در نتیجه این حمله، کی یف و سایر شهرهای اوکراین در گرمای شدید، با قطعی برق مواجه شدند.

در همین ارتباط، فرمانده کل نیروهای کی یف روز سه‌شنبه ادعا کرد اوکراین در عملیات نظامی سه هفته‌ای خود در منطقه کورسک ۵۹۴ سرباز روس را اسیر و ۱۰۰ شهرک را در داخل روسیه تصرف کرده است.

الکساندر سیرسکی مدعی شد که مسکو ۳۰ هزار سرباز را در این منطقه مرزی مستقر کرده است و آنها در تلاش برای انجام ضدحملات و محاصره نیروهای اوکراینی هستند.

سیرسکی در یک کنفرانس خبری در کی یف اذعان کرد که یکی از اهداف حمله به کورسک، منحرف کردن واحدهای رزمی روسیه از شرق اوکراین بود.

گاردین نوشت: در ماه های اخیر نیروهای روسیه در حال پیشروی بوده اند. آنها اکنون در فاصله حدود ۷ مایلی (۱۱ کیلومتری) از پوکروفسک، مرکز اصلی ارتش و حمل و انتقالات اوکراین قرار دارند و و بر تصرف شهر کوراخوف فشار وارد می کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha