همزمان با هفته دولت؛ ۳۰ طرح عمرانی آب و فاضلاب شهری و روستایی در خوزستان آماده افتتاح است

اهواز - ایرنا - مدیرعامل آبفا خوزستان گفت: همزمان با هفته دولت ۳۰ طرح عمرانی در بخش آب و فاضلاب شهری و روستایی با اعتباری افزون بر سه هزار و ۶۲۱ میلیارد ریال در ۴۹ روستا و ۱۴ شهرستان به بهره‌برداری می‌رسد.

صابر علیدادی روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا بیان کرد: این اقدام در راستای تامین کمی و کیفی آب شرب شهرها و روستاهای استان انجام می‌شود به طوری که با بهره‌برداری از این طرح ها، ۵۵۰ هزار نفر از خدمات ارائه‌ شده بهره‌مند خواهند شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان بخش عمده‌ای از اعتبارات هزینه شده برای اجرای این طرح‌ها را از محل اعتبارات ملی و استانی دانست و گفت: از این تعداد ۲۴ طرح مربوط به آبرسانی و ۶ طرح در بخش فاضلاب هستند.

رییس هیات مدیره آبفا استان طرح‌های افتتاح شده در هفته دولت را شامل احداث و اجرای خطوط انتقال و شبکه توزیع آب، احداث و بازسازی مخازن ذخیره آب، خرید و حفر و تجهیز چاه‌ها و خطوط انتقال آب، احداث و تکمیل ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه شبکه توزیع آب در شهرها و روستاها عنوان کرد.

بهره‌برداری از ۱۲ طرح آبرسانی شهری در هفت شهرستان

وی تاکید کرد: در بخش آبرسانی شهری ۱۲ طرح در هفت شهرستان با اعتبار یک هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال و در بخش آبرسانی روستایی ۱۲طرح در ۴۹ روستا با اعتبار یک هزار و ۸۳۱ میلیارد ریال وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند. طرح‌های آبرسانی شهری مربوط به شهرهای باغملک، دزفول، اهواز، شوشتر، امیدیه، جایزان،سوسنگرد، حسینیه، چم گلک و اندیمشک است.

علیدادی با اشاره به اینکه با اجرای طرح‌های عمرانی این شرکت ساکنان ۴۹ روستا از خدمات ارائه‌ شده بهره‌مند می‌شوند گفت: این طرح‌ها مربوط به روستاهای شوش، ایذه، شوشتر، بهبهان، امیدیه، هویزه و صیدون است.

وی ادامه داد: با اجرای طرح‌های عمرانی در بخش آب شهری و روستایی، ۶۲ کیلومتر شبکه توزیع و خطوط انتقال، بازسازی مخازن ذخیره آب، حفر و تجهیز چندین حلقه چاه در هفت شهرستان، اجرای ۹۰ کیلومتر خطوط انتقال آب، احداث ۶ باب مخزن ذخیره آب، احداث و تکمیل یک مورد ایستگاه پمپاژ و اصلاح و توسعه ۱۱ کیلومتر شبکه توزیع آب در ۴۹ روستا به بهره‌برداری می‌رسند.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خوزستان اظهار کرد: در بخش فاضلاب ۶ طرح در پنج شهر با اعتبار سه هزار و ۷۹۰ میلیارد ریال در شهرهای آبادان، خرمشهر، ماهشهر، بندرامام و شوشتر وارد مدار بهره‌برداری قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد:در بخش فاضلاب شهری نیز اجرای ۸۲ کیلومتر خطوط انتقال و شبکه جمع‌آوری فاضلاب، تکمیل و راه اندازی یک باب ایستگاه پمپاژ، احداث یک باب تصفیه‌خانه فاضلاب و نصب یک هزار و ۷۶۰ فقره انشعاب فاضلاب در پنج شهر استان به بهره‌برداری می‌رسند.

بر اساس این گزارش شرکت آب و فاضلاب خوزستان، در حال حاضر به ۸۹ شهر، ۳۰ شهرستان و بیش از چهار هزار روستا خدمات ارائه می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha