افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

تهران -ایرنا- بسته اخبار اجتماعی ایرنا در هفتم شهریور به اهتمام ویژه رئیس‌جمهور بر رفع مشکلات پرستاران،اجرای درگاه‌های بانکی زیر ذره‌بین پلیس،افزایش حقوق سرایداران،رسیدگی به اعتراضات رتبه‌بندی معلمان،پیشگیری از آتش‌سوزی اولویت حفظ مناطق طبیعی،تجویز دارو در ایران۲ برابر استانداردجهانی،شهریور پرتلفات‌ترین ماه در جاده‌های کشور،آزادسازی مدرک به شرط طبابت و ۳۰ میلیون سند عادی در دست مردم پرداخته است.

در بسته خبری پیش رو مهمترین اخبار ۲۴ ساعت گذشته را باهم مرور می‌کنیم ،امروز سرویس جامعه خبرگزاری ایرنا با اخبار مختلفی از حوزه اجتماعی ایران همراه بود که گزیده این اخبار را می‌توانید در ادامه بخوانید.

اهتمام ویژه رئیس جمهور بر رفع مشکلات و مطالبات پرستاری

 مشاور وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به اهتمام ویژه رئیس جمهور برای رفع مشکلات و مطالبات پرستاری، گفت: در چند روز اخیر در راستای برطرف شدن مشکلات حوزه پرستاری جلسات متعددی با تمامی گروه‌های این حوزه صورت گرفته و خوشبختانه به نتایج مطلوبی رسیده‌ایم.

خسرو صادق نیت در دیدار اعضای شورای عالی نظام پرستاری، با اشاره به برگزاری جلسات متعددی با نمایندگان سازمان نظام پرستاری و برخی تشکل های فعال در این حوزه با هدف رفع مشکلات پرستاران، افزود: علاوه بر جلسات تشکیل شده، از بدنه پرستاری نیز دعوت کردیم تا مطالب و مشکلات به صورت کامل مطرح و جمع بندی شود.

وی اظهار داشت: معوقات و مطالبات پرستاران مهم‌ترین مشکل مطرح شده در این جلسات بود، چراکه همین موضوع نیز منجر به نارضایتی پرستاران در برخی شهرها شده و باید توجه ویژه ای به این موضوع شود.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

درگاه‌های بانکی زیر ذره‌بین پلیس

رئیس پلیس راهور فراجا گفت: با درگاه های بانکی متخلف طبق قانون و آیین نامه برخورد و کاربری‌های آنها مسدود می شود تا مقدمات تحول در امر نقل و انتقال آسانتر شود و مراکز تعویض پلاک از فناوری‌های نوین بهره بیشتری ببرند.

سردار سیدتیمور حسینی ضمن هشدار به درگاههای بانکی افزود: برخی مواقع دیده می شود که مالکان خودرو با وجود پرداخت تخلفات رانندگی از طریق درگاه‌های بانکی، این فرآیند ثبت و جریمه یادشده پاک نمی‌شود و فقط از متقاضیان پول دریافت می‌شود.

وی این مسئله را پرتکرار عنوان کرد و گفت: کم فروشی و تضییع حق مردم ریشه و شروع فساد است و عدم پرداخت حق الناس را هم می توان همان نوعی فساد تلقی کرد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

دستگیری کلاهبردار حرفه‌ای با ۴۰ سال حبس

رئیس مرکز عملیات ویژه پلیس آگاهی فراجا گفت: کارآگاهان کلاهبردار حرفه‌ای که به بیش از ۴۰ سال حبس محکوم شده بود؛ غافلگیرانه در مخفیگاه خود دستگیر کردند.

سرهنگ ضرغام آذین اظهار داشت: در پی وقوع دو فقره کلاهبرداری از جمله فریب در ازدواج با جعل هویت و نیز اخاذی با ترفند ثبت‌نام خرید خودرو، این پرونده در دستور کار کارآگاهان مرکز عملیات ویژه قرار گرفت.

وی افزود: طبق تحقیقات، فرد کلاهبردار خود را به زن مالباخته فردی دارای مدرک دکترای باستان شناسی و زمین شناسی و مقیم بلژیک شهر بروکسل معرفی کرده بود که پس از آشنایی به دلیل نبود شناسنامه با صیغه نامه ۹۹ ساله ازدواج می‌کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

آزادسازی مدرک به شرط طبابت

وزارت بهداشت با ابلاغ بخشنامه‌ای، فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی را ملزم به گذراندن تعهدات تحصیلی رایگان کرده است؛ پیش از این، برخی فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی با استفاده از خلاءهای قانونی، اقدام به آزادسازی مدارک و خرید تعهدات تحصیلی می‌کردند.

در دولت سیزدهم، تحولی در نظام سلامت کشور رخ داد. فارغ‌التحصیلان علوم پزشکی که از آموزش رایگان بهره‌مند شده‌اند، دیگر نمی‌توانند با خرید تعهدات از خدمت به کشور سرباز زنند.

وزارت بهداشت با ابلاغ بخشنامه‌ای جدید، الزام به گذراندن تعهدات تحصیلی را اجرایی کرده که به عدالت اجتماعی و توزیع عادلانه خدمات درمانی کمک می‌کند. این اقدام، گامی در راستای تحقق اصل سی‌اُم قانون اساسی و بهبود کیفیت خدمات درمانی در سراسر ایران است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

اعتراضات رتبه‌بندی و گزینش معلمان رسیدگی می‌شود

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه صدای معلمان در دولت و مجلس خواهد بود، گفت: رفع مشکل نیروی انسانی و مسائل حقوقی معلمان، اعتراضات به رتبه‌بندی و آزمون استخدامی و تاثیر معدل در کنکور را به‌صورت روزانه پیگیری خواهم کرد.

علیرضا کاظمی نگهداشت سرمایه‌های انسانی را مهم دانست و با بیان اینکه مدیران و معلمان دلسوز و متدین و برخوردار از صلاحیت‌های حرفه‌ای بالاترین سرمایه این وزارتخانه هستند، گفت: بیشترین داشته ما نیروی انسانی است‌؛ اگر امروز دانش‌آموزان در عرصه‌های جهانی می‌درخشند و پیشرفت‌های مختلف در حوزه‌های علمی کسب می‌کنند، آن را مدیون معلمان هستند.

وی با بیان اینکه باید آموزش و پرورش اولویت همه نظام اجرایی کشور باشد، گفت: اگر می‌خواهیم مشکلات کشور را حل کنیم و به توسعه پایدار شتاب دهیم باید نظام تعلیم و تربیت و معلمان را در صدر بنشانیم.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

شهریور؛ پرتلفات‌ترین ماه در جاده‌های کشور

سازمان پزشکی قانونی کشور با اشاره به بررسی آمار حوادث رانندگی پنج سال گذشته (۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲) اعلام کرد: بیشترین آمار تلفات حوادث رانندگی در آخرین ماه تابستان و در زمان اوج سفرهای تابستانی اتفاق می‌افتد؛ به نحوی که مطابق آمارهای موجود حدود ۱۰ درصد از کل تلفات حوادث رانندگی پنج سال گذشته مربوط به شهریور است.

به گزارش سازمان پزشکی قانونی کشور، در سال های ۱۳۹۸ تا ۱۴۰۲ به طور کلی ۸۸ هزار و ۶۵۵ نفر در حوادث رانندگی جان خود را از دست دادند که از این تعداد ۸۹۹۳ نفر در شهریور جان باخته‌اند.

در این مدت، کمترین آمار تلفات تصادفات مربوط به شهریور ۱۳۹۹ با یکهزار و ۵۵۸ فوتی است (در دوره اعمال محدودیت های سفر به دلیل شیوع کرونا) اما در سال های بعد از آن همواره با رشد تلفات تصادفات مواجه هستیم؛ به نحوی که این آمار در شهریور سال گذشته به ۲۰۵۰ رسیده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

۳۰ میلیون سند عادی و قولنامه دست مردم است

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مقوله شفافیت در پی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول اشاره کرد و گفت: اکنون حداقل ۳۰ میلیون سند عادی و قولنامه دست مردم وجود دارد و در محاکم، پرونده‌های حقوقی مبتنی بر سند عادی بسیار است که با اجرای قانون از جعل، پولشویی و تشکیل پرونده‌های قضایی جلوگیری می‌شود.

حسن بابایی در نشست علمی« تحلیل چگونگی اجرای قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول» اظهار داشت: پس از لازم‌الاجرا شدن قانون الزام به ثبت رسمی معاملات اموال غیرمنقول، سند عادی در مراجع قضایی و مراجع دولتی پذیرفته نیست.

وی افزود: اکنون دست کم ۳۰ میلیون سند عادی و قولنامه در دست مردم وجود دارد و در محاکم، پرونده‌های حقوقی مبتنی بر سند عادی بسیار است از سوی دیگر قانون‌گذار اعلام کرده است که قولنامه‌ها باید را در سامانه ساماندهی ثبت و ضبط شود تا از جعل جلوگیری شود همچنین بسیاری از جرایم مختلف پولشویی در قالب اسناد عادی اتفاق می‌افتد.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

تجویز دارو در ایران ۲ برابر استاندارد جهانی/توجه به بیماری‌های نوظهور در صنعت داروسازی

معاون تحقیقات وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه تجویز غیرمنطقی دارو در حوزه سلامت از شایع‌ترین علل ناکارآمدی نظام سلامت است، گفت: میانگین اقلام دارویی در یک نسخه در ایران چهار قلم است، در حالیکه بر اساس استاندارد سازمان‌های جهانی بهداشت باید حدود ۲ رقم باشد.

یونس پناهی در همایش بیست و یکمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران که در هتل المپیک برگزار شد، افزود:رشته داروسازی در تولید علم و فناوری، صنعت و خدمات نقش بارزی دارد، ۴۰۰ دانشمند در کشور داریم که درصد قابل توجهی از آنها داروساز هستند.

وی با اشاره به اینکه رتبه ایران در دنیا از تولید علم ۱۶ هست، ادامه داد: رتبه داروسازی ایران در دنیا زیر ۱۰ است، تعداد شرکت های دانش بنیان طی سه سال اخیر هزار و ۵۰۰ شده که در حوزه تولید مواد اولیه دارویی، تجهیزات پزشکی، تغذیه و ایمنی مواد غذایی فعالیت می کنند.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

اجرای افزایش حقوق سرایداران از مرداد/ کمبود ۴۰ هزار سرایدار در مدارس

سخنگوی آموزش و پرورش با اشاره به کمبود ۴۰ هزار کمبود سرایدار در مدارس کشور گفت: از مردادماه امسال تا ۲ میلیون تومان به حقوق سرایداران افزوده شده است.

مسئولان وزارت آموزش و پرورش ابتدای اردیبهشت امسال اعلام کردند که سرایداران در آموزش و پرورش با سایر نیروهای خدماتی متفاوت هستند، بنابراین در سال ۱۴۰۳ علاوه بر حقوق سرایداران مدارس تا ۲ میلیون تومان مازاد بر پرداختی به آنها از فروردین ماه تعلق می‌گیرد اما برخی از سرایداران در تماس‌های مکرر با ایرنا گفتند که این مبلغ به آنها پرداخت نشده است و همچنان پیگیر این وعده افزایش حقوق هستند.

در این راستا، علی فرهادی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار گروه جامعه ایرنا درباره افزایش حقوق سرایداران مدارس اظهار کرد: در فاصله ماه‌های فروردین، اردیبهشت، خرداد و تیر به این عزیزان میانگین ماهی یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان مازاد بر حقوق پرداخت کردیم که البته از نظر ما هم کافی نیست.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

تخصص در مدیریت محیط زیست تاثیرات مثبت بسیاری دارد

یک کارشناس محیط زیست، تخصص را یکی از مهمترین مسائل برای مدیریت محیط زیست کشور عنوان کرد و گفت: قطعا با برنامه‌ریزی درست و اجرای هدفمند اقدامات اثرگذار در کوتاه‌مدت و بلندمدت می‌توان بسیاری از مشکلات زیست محیطی را مرتفع کرد.

سعید محمودی در گفت و گو با ایرنا با ابراز رضایت از تصمیم رئیس جمهور برای انتخاب یک بانوی متخصص برای ریاست محیط زیست، اظهار داشت: رئیس جمهور کشورمان بعد از ۵۰ سال برای اولین بار فردی متخصص را که سابقه کار اجرایی فراوانی دارد و از پرسنل سازمان حفاظت محیط زیست است به ریاست سازمان منصوب کرد که این اتفاقی تاریخی برای محیط زیست کشور محسوب می‌شود.

مدیرکل اسبق حفاظت محیط زیست استان تهران ادامه داد: اینکه فردی از بدنه محیط زیست سکاندار این حوزه شود، سال‌ها مطالبه پرسنل سازمان محیط زیست و فعالان و دلسوز این حوزه بوده، اما طی سال‌های متمادی از سوی دولت‌های پیشین نادیده گرفته شده است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

پیشگیری از آتش‌سوزی اولویت حفظ مناطق طبیعی/زمان اطفای حریق مراقب مارهای زخمی باشید

زمانی که منطقه‌ای دچار آتش سوزی می‌شود بخش زیادی از گونه‌های گیاهی و جانوری آن از بین می‌رود؛ سوال این است که آیا باید به منطقه آسیب دیده کمک کرد تا خود را بازیابی کند که کارشناسان معتقدند طبیعت خودش توان احیا دارد بنابراین زمانی که بارندگی مناسب باشد فقط کافیست فرصت بدهیم تا خود را دوباره بیابد، از طرف دیگر اعتبارات این بخش زیاد نیست بنابراین بهتر است برای پیشگیری هزینه شود.

۱۸ تیرماه بود که خبر رسید آتش مهیبی به جان منطقه خائیز در استان کهگیلویه و بویراحمد افتاده است، پنج روز زمان برد تا آتش خاموش شد، در این مدت ۲ هزار هکتار فقط در بخش منطقه حفاظت شده آن سوخت، وقتی آتش شروع می شود هر آنچه که در آن منطقه است از بین می رود در این میان درختانی با هزاران قدمت تا نهال های تازه رسته از خاک همه خاکستر می شوند، حیوانات بی خانمان و تعداد زیادی از انواع گونه ها به ویژه آنهایی که سرعت کمتری در حرکت دارند از بین می روند.

فرمانده یگان حفاظت محیط‌زیست به خبرنگار ایرنا گفته بود: آمارها نشان می‌دهد که آتش‌سوزی‌های صورت گرفته در مناطق چهارگانه از ابتدای امسال تا ۱۵ مرداد نسبت به تمام سال گذشته ۵۰ درصد افزایش داشته است.ادامه خبر را اینجا بخوانید.

افزایش حقوق سرایداران مدارس/آزادسازی مدرک به شرط طبابت

اگر قصد دنبال کردن اخبار گروه جامعه ایرنا به صورت کامل در حوزه‌هایی مانند محیط زیست، زنان و خانواده، رفاه و تأمین اجتماعی، حقوقی و قضایی، آموزش و پرورش، بهداشت و سلامت، هلال احمر، اورژانس، انتظامی و حوادث، بهزیستی، مسائل و آسیب‌ها و مدیریت بحران را دارید، پیشنهاد می‌کنیم هر روز سری به این سایت‌ https://www.irna.ir/service/society بزنید.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha