۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۸:۰۰
کد خبرنگار: 1285
کد خبر: 85581153
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

دمای کمینه در شهرکرد به ۹ درجه سانتی‌گراد کاهش یافت

شهرکرد- ایرنا- معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری از کاهش چهار درجه‌ای کمینه‌ دمای شهرکرد در شبانه‌روز گذشته خبر داد و گفت: صبح چهارشنبه شهرکرد با ۹ درجه سانتی‌گراد خنک‌ترین مرکز استان‌های کشور گزارش شد.

معصومه نوروزی روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا افزود: بیشینه دما نیز در شهرکرد در شبانه‌روز گذشته به ۳۴ درجه سانتی‌گراد رسید.

وی با اشاره به اینکه گرمای هوا در این استان فروکش کرده و روند تدریجی کاهش دما آغاز شده است تصریح کرد: کاهش نسبی دما در استان تا پایان هفته ادامه دارد و با وجود اینکه از هفته آینده دما کمی افزایشی خواهد شد اما روزهای خیلی گرم تابستان در شهریورماه تکرار نمی‌شود.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی چهارمحال و بختیاری ادامه داد: نقشه‌های پیش‌یابی در حال حاضر گویای آن است که بارش‌های پاییزی در استان با تاخیر آغاز می‌شود و حجم کمتری نسبت به میانگین بلندمدت خواهد داشت اما با توجه به خطای ۷۰ درصدی نقشه‌های بلندمدت، در حال حاضر نمی‌توان پیش‌بینی قطعی اعلام کرد.

نوروزی یادآور شد: در شبانه‌روز گذشته بازفت با بیشینه دمای ۴۱ درجه سانتی‌گراد گرم‌ترین ایستگاه استان گزارش شد.

به گزارش ایرنا، چهارمحال و بختیاری از ابتدای سال زراعی جاری تا پایان مردادماه نسبت به مدت مشابه سال گذشته با افزایش دمای ۱.۳ درجه سانتی‌گراد بیشترین افزایش دما در کشور را به خود اختصاص داده است.

همچنین افزایش دمای استان نسبت به میانگین بلندمدت نیز ۱.۸ درجه سانتی‌گراد بود که در مقایسه با دیگر استان‌های کشور در ردیف ششم بیشترین افزایش دما قرار گرفته‌ایم.

دمای مردادماه امسال در مقایسه با بلندمدت ۲.۷ درجه گرم‌تر شده است و از ابتدای فصل تابستان نیز میانگین دمای استان نسبت به بلندمدت ۲ درجه سانتی‌گراد افزایش داشته است.

چهارمحال و بختیاری سرچشمه ۲ رودخانه مهم و پرآب کشور، کارون و زاینده‌رود است و بخشی از رودخانه دز نیز از این استان سرچشمه می‌گیرد و هرگونه تغییرات اقلیمی در این استان، استان‌های دیگر از جمله خوزستان و اصفهان را نیز تحت تاثیر قرار می‌دهد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha