حدود ۱۳ میلیارد ریال وام به هنرمندان خراسان‌شمالی پرداخت شد

بجنورد- ایرنا- معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۱۲ میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه و بلاعوض در ۲ سال اخیر به اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این استان پرداخت شد.

مسعود مرواری روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظها رکرد: وام های پرداخت شده از محل صندوق اعتباری هنر بوده که از این میزان، پنج میلیارد و ۸۵۰ میلیون ریال وام قرض الحسنه و هفت میلیارد ریال وام بلاعوض است.

وی بدون اشاره به تعداد وام های پرداختی متقاضیان، افزود: هنرمندان تمام رشته های مربوطه این اداره کل از وام بهره مند شدند.

عضویت ۲۴۰ نفر در صندوق اعتباری هنر

معاون امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی گفت: ۲۴۰ نفر از هنرمندان این استان در ۲ سال اخیر به عضویت صندوق اعتباری هنر درآمدند.

مرواری ادامه داد: ۲۱۸ نفر از اصحاب فرهنگ، هنر و رسانه این استان در این مدت زیر پوشش بیمه و ۲۱۵ نفر بیمه تکمیلی و طرح پایش صندوق هنرمندان قرار گرفتند.

تخصیص چهارمیلیارد ریال برای خرید تجهیزات

وی گفت: چهارمیلیارد ریال از محل اعتبارات سازمان برنامه و بودجه برای خرید تجهیزات تخصصی هنرستان هنرهای زیبای استان تخصیص یافت.

مرواری با اشاره به افزایش هنرآموزان هنرهای زیبای بجنورد، بیان کرد: تعداد هنرآموزان از ۶۳ نفر به ۱۷۰ نفر افزایش یافت و همچنین مکان مناسب برای این هنرستان تامین شده است.

وی رفع مشکلات انجمن خوشنویسی، تجسمی، مجوز برگزاری ۶۳ نمایشگاه، برگزاری سوگواره ملی هنری عاشورا، سه دوره رویداد ایران روشن ویژه جوانان و نوجوانان عرصه تجسمی با نگاه جهاد تبیین در کنار میزبانی سی و یکمین جشنواره هنرهای تجسمی جوانان از فعالیت های ۲ سال اخیر اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی دانست.

اکنون در خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت، یک هزار و ۱۱۵ مرکز فرهنگی و هنری وجود دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha