۳۰ کودکستان خراسان شمالی مجوز فعالیت از آموزش وپرورش ندارند 

بجنورد- ایرنا- معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: تاکنون بیش از ۳۰ کودکستان فاقد مجوز فعالیت از آموزش و پرورش استان شناسایی شد که به این مراکز مهلت داده شد تا نسبت به اخذ مجوز اقدام کنند.

عصمت بدخشان روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این مراکز درصورتی که مجوز مورد نظر را دریافت نکنند به طور حتم در چارچوب ضوابط و مقررات با هماهنگی دادگستری و اداره اماکن پلمب خواهند شد.

وی افزود: بر اساس قانون تمامی مراکزی که تحت هر عنوان در حوزه کودک فعال هستند، باید از سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک مجوز دریافت کنند در غیر این صورت اجازه فعالیت نخواهند داشت.

وی خاطرنشان کرد: برخی کودکستان ها مجوز خود را از سازمان های مختلف همچون اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی، تبلیغات اسلامی و یا شهرداری ها دریافت کرده اند که باید برای ادامه فعالیت خود مجوزهای لازم را از آموزش و پرورش دریافت کنند.

بدخشان با اشاره به اینکه دریافت مجوز برای راه اندازی کودکستان در ۲ مرحله‌ انجام می شود، گفت: متقاضیان ابتدا باید برای دریافت مجوز تاسیس کودکستان درخواست دهند و سپس برای فعالیت، مجوز دریافت کنند.

وی خاطرنشان کرد: ۳۴۴ مرکز کودکستانی استان بر اساس ابلاغ الکترونیکی سازمان ملی تعلیم و تربیت تعیین شهریه شده اند همچنین والدین می توانند با مراجعه به سامانه smttk.gov.ir از قسمت کودکستان یاب اطلاعات کودکستان های فعال و شهریه این مراکز را مشاهده کنند.

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: مسولیت کودکستان ها از سال گذشته به آموزش و پرورش واگذار شده است و بر این اساس تمامی کودکستان‌ ها باید در سازمان ملی تعلیم و تربیت کودک ثبت نام کرده و برای دریافت مجوز اقدام کنند.

وی با بیان اینکه هنوز اطلاعات نوآموزان کودکستانی در سامانه سیدا ثبت نمی شود و آمار دقیقی از تعداد نوآموزان در دست نیست، افزود: برآورد می شود برای سال تحصیلی جاری دست کم ۱۳ هزار نوآموز کودکستانی در مراکز مختلف حضور داشته باشند

معاون آموزش ابتدایی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی گفت: ۴۱۱ مرکز کودکستان در این استان وجود دارد که از سازمان ملی تعلیم و تربیت مجوز تاسیس دریافت کرده اند و از این تعداد ۳۴۴ مرکز در حال حاضر در سطح استان فعال هستند.

خراسان شمالی بیش از ۱۹۴ هزار دانش آموز دارد که در بیش از ۲ هزار باب آموزشگاه تحصیل می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha