۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۲:۲۲
کد خبرنگار: 3049
کد خبر: 85581201
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

سند کارخانه تاریخی «ریسباف» به نام اداره کل میراث‌ فرهنگی اصفهان صادر شد

اصفهان – ایرنا –سند کارخانه تاریخی «ریسباف» اصفهان بر اساس تفاهمنامه هیات وزیران بطور رسمی به نام اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این استان صادر شد.

مدیرکل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان روز چهارشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: بر اساس تفاهمنامه سال گذشته هیات وزیران، مالکیت کارخانه ریسباف از بانک ملی به وزارتخانه میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی انتقال یافت و روز گذشته نیز سند آن به نام اداره کل میراث فرهنگی این استان صادر شد.

سند کارخانه تاریخی «ریسباف» به نام اداره کل میراث‌ فرهنگی اصفهان صادر شد

امیر کرم زاده افزود: سند این بنا با بیش از ۷۴ هزار مترمربع وسعت و بیش از ۶۰ هزار مترمربع زیربنا همزمان با پاسداشت «هفته دولت» به نام اداره‌ کل میراث‌ فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان اصفهان صادر و تحویل این اداره‌کل شد.

وی گفت: گروه فنی این اداره‌ کل با همکاری وزارتخانه و حمایت کمیته فنی ریسباف اکنون در حال تدوین گزارش نهایی احیای این کارخانه هستند و همزمان با صدور سند، گزارش نهایی خود را در ماه جاری تحویل می دهد تا پس از آن عملیات واگذاری کارخانه به سرمایه‌گذاران فرهنگی با در نظر گرفتن چگونگی مرمت و احیا این مجموعه عظیم بسرعت پیش برود.

به گزارش ایرنا، کمیته‌ای ویژه‌ای اَمُرداد گذشت، تشکیل شد تا چگونگی اجرای عملیات مرمت، ایجاد کاربری‌ها و واگذاری بنای تاریخی «ریسباف» به سرمایه‌گذاران را بررسی کند.

مجموعه تاریخی کارخانه ریسباف از آخرین بازمانده‌های کارخانه‌های ریسندگی پشم اصفهان است در محور تاریخی چهارباغ بالای اصفهان واقع شده است.

این بنا که در سال ۸۱ به ثبت آثار ملی ایران رسید، در اختیار بانک ملی قرار داشت و از دوران دولت دهم تصمیم گرفته شد تا مالکیت آن با رعایت قوانین برای ایجاد موزه منطقه‌ اصفهان به میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری منتقل شود؛ اما این اتفاق بدلیل آنچه که «تعلق سرمایه مالی کارخانه ریسباف به سهامداران بانک ملی» خوانده‌ می‌شد، معطل ماند تا اینکه آذر سال گذشته(۱۴۰۲)، ریسباف به اداره کل میراث فرهنگی اصفهان تحویل و حالا سند آن بطور رسمی به نام میراث فرهنگی استان اصفهان صادر شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha