۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۵
کد خبرنگار: 2105
کد خبر: 85581256
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

پیش بینی تامین ۲۶ هزار میلیارد ریال از محل مولدسازی در کردستان

سنندج-ایرنا- مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان گفت: پیش بینی شده امسال ۲۶ هزار میلیارد ریال از محل مولدسازی املاک دولتی در استان برای تکمیل پروژه های نیمه تمام تامین شود.

به گزارش ایرنا، محمد مشیرپناهی روز چهارشنبه در نشستی با خبرنگاران استان که به مناسبت هفته دولت برگزار شد، اظهار کرد: از آنجا که یکی از چالش های کشور و به تبع استان وجود پروژه های نیمه تمام و تامین منابع مالی برای تکمیل آنهاست طرح مولدسازی به منظور رفع این مشکل به اجرا درآمد.

وی افزود: از ابتدای اجرای این طرح تاکنون ۱۸۷ فقره ملک مازاد دولتی در استان شناسایی و از این تعداد ۱۲۹ فقره به سازمان خصوصی سازی ارسال شده است و ۸۸ فقره هم مصوبه هیات عالی مولدسازی را دریافت کرده اند.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان ادامه داد: از مجموع املاک مازاد دولتی شناسایی شده ۱۶ فقره توسط کارشناسان رسمی قیمت گذاری شده است.

مشیرپناهی یادآور شد: تاکنون در قالب تبصره های قانون بودجه سالیانه، ۵۳ فقره ملک مازاد به ارزش هزار و ۲۸۰ میلیارد ریال و در قالب مولدسازی هم چهار فقره به ارزش ۶۰۰ میلیارد ریال در استان به فروش رفته است.

وی با اشاره به اینکه لازمه مولدسازی هر ملک دولتی، تعریف یک پروژه برای تامین منابع مالی آن است، بیان کرد: هشت طرح در قالب ۱۲۰ زیرپروژه کشاورزی تعریف شده است که منابع مالی آن از فروش ۲ ملک مازاد سازمان جهاد کشاورزی استان به ارزش ۲۰ هزار میلیارد ریال اجرا و تکمیل شود.

مدیرکل امور اقتصادی و دارایی کردستان با بیان اینکه برخی از مدیران دستگاه های اجرایی در مقابل اجرای این طرح مقاومت می کنند، گفت: اجرای این طرح نه تنها تکلیف است بلکه فرصتی ارزشمند برای تامین مالی پروژه های تاثیرگذار و اولویت دار در استان به شمار می رود.

مشیرپناهی در ارتباط با نحوه فروش املاک مازاد دولتی در قالب طرح مولدسازی، اظهار کرد: هر ملکی ۲ بار به مزایده گذاشته می شود و اگر کسی شرکت نکرد با توجه به تفویض اختیار به استان، استاندار کردستان در زمینه معاوضه، تهاتر یا هر شیوه دیگری برای فروش ملک تصمیم گیری خواهد کرد.

وی یادآور شد: اگر نگاه ما توسعه ای باشد نخستین قدم تقویت زیرساخت های استان است و این بخش هم لازمه سرمایه گذاری محسوب می شود.

مشیرپناهی با بیان اینکه یکی از رسالت های ما مسئولان طرح زیرساخت های مورد نیاز استان و تامین و ایجاد آن است، افزود: تحقق سیاست های مالی و اقتصادی و نظارت بر قوانین و مقررات از وظایف مهم اداره کل اقتصاد و دارایی است.

مدیر کل امور اقتصادی و دارایی کردستان شفاف سازی و هوشمندسازی اموال دولت را از مهمترین پروژه های اجرایی حوزه مالی خواند و گفت: همه پرداختی های دولت در راستای صفر شدن رسوب منابع مالی در حساب های دستگاه‌های اجرایی به صورت اعتباری انجام می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha