۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبرنگار: 3090
کد خبر: 85581299
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

آغاز مرمت عمارت تاریخی دکتر اقتداری تویسرکان

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۰۱
کد خبر: 85581299
آغاز مرمت عمارت تاریخی دکتر اقتداری تویسرکان

همدان-ایرنا- رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان از آغاز مرمت عمارت تاریخی دکتر اقتداری شهرستان تویسرکان با بیش از ۱۵ میلیارد ریال اعتبار خبر داد.

به گزارش ایرنا، اسحاق ترکاشوند روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در راستای عمل به وظایف قانونی، به منظور حفاظت، مرمت و احیای بناهای تاریخی، عملیات مرمت فاز سوم عمارت تاریخی دکتر اقتداری آغاز شد.

وی ادامه داد: این عملیات که شامل استحکام بخشی‌، سبک‌سازی بام و عایق بندی و کف سازی است از محل اعتبارات سفر رئیس جمهور شهید تامین شده و تا پایان شهریورماه ادامه دارد.

رییس اداره میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی شهرستان تویسرکان افزود: قدمت این عمارت تاریخی زیبا که یکی از بناهای فرهنگی تاریخی کم نظیر استان همدان است مربوط به دوره قاجار بوده و در حال حاضر به عنوان خانه صنایع‌دستی مورد بهره‌برداری و استفاده فعالان صنایع‌دستی شهرستان قرار گرفته است.

خانه اقتداری مربوط به دوره قاجار است و در تویسرکان واقع شده و این اثر در تاریخ هفتم مهر ۱۳۸۱ با شماره ثبت ۶۴۱۵ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

شهرستان تویسرکان در ‪ ۹۳‬کیلومتری غرب استان همدان واقع شده است.

استان همدان با بیش از یک هزارو ۸۰۰ اثر تاریخی طبیعی همواره پذیرای گردشگران داخلی و خارجی است.

آرامگاه حکیم بوعلی سینا، آرامگاه باباطاهر، تپه هگمتانه و گنبد علویان، حمام حاج آقا تراب نهاوند، خانه لطفعلیان ملایر، خانه مسعودی و آرامگاه میررضی الدین آرتیمانی و بقعه حیقوق نبی (ع) از مهم ترین آثار تاریخی و باستانی این استان است که همه ساله مورد بازدید گردشگران قرار گرفته است.

سنگ نوشته های گنج نامه، کلیساهای آنجلی و گریگوری، حمام قلعه، کاروانسرای صفوی، آب انبارها، خانه های قدیمی و باغ نظری در همدان از دیگر آثار تاریخی مورد توجه گردشگران است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha