استاندار: تلاش می‌کنیم شاهد کمترین خاموشی برق در استان کرمانشاه باشیم

کرمانشاه- ایرنا- استاندار کرمانشاه گفت: مدیریت ارشد استان و دستگاه‌های خدمات رسان با تمام توان در تلاش هستند تا شاهد کمترین خاموشی در سطح استان باشیم.

به گزارش خبرنگار ایرنا به نقل از روابط عمومی استانداری کرمانشاه، محمدطیب صحرایی روز چهارشنبه در نشست مدیریت مصرف برق استان کرمانشاه عنوان کرد: با وجود اینکه کشور در پایان سال آبی قرار دارد و ذخیره سدها نسبت به فصل بهار کاهش یافته ولی با تمام توان تلاش می‌کنیم شاهد کمترین خاموشی در سطح استان باشیم.

وی افزود: استان برای مدیریت مناسب مصرف برق و صرفه‌جویی‌های لازم به ویژه در حوزه بخش دولتی در روزهای آینده یک برنامه ریزی خوب و منسجم انجام داده است.

استاندار کرمانشاه تاکید کرد: برق استان به شبکه سراسری متصل است و برنامه‌های صرفه جویی و خاموشی برق در این حوزه نیز باید متناسب با سایر استان ها باشد.

وی تاکید کرد: تصمیمات برق منطقه ای و توزیع برق استان در مورد اعمال خاموشی ها باید چهارچوب عرف معمول در کشور و مشابه استان هایی همجوار باشد.

صحرایی در مورد ساعات کاری ادارات گفت: فعلا روال کار ادارات ۲ ساعت تعجیل در پایان ساعت اداری است و هرگونه تغییر احتمالی در این برنامه از قبل اطلاع رسانی خواهد شد.

وی همچنین از مصوبه ستاد مدیریت بحران مبنی بر راه اندازی دیزل ژنراتورها در ادارات خبر داد و گفت: اداراتی که دیزل ژنراتور دارند در ساعات اوج مصرف برق آن‌ها قطع می‌شود ولی طبق روال عادی، خدمات رسانی در آنها همچنان برقرار است.

وی همچنین یادآور شد: با برنامه ریزی های صورت گرفته مجموعه های خدمات رسان مانند بیمارستان‌ها، پمپ بنزین ها، شبکه آرد و نان بدون هیچ مشکلی طبق روال به کار عادی خود ادامه می دهند.

صحرایی ادامه داد: تلاش می کنیم بخش صنعت و کشاورزی با کمترین مشکل به فعالیت های تولیدی خود بپردازند.

استان کرمانشاه با داشتن ۲۵ هزار کیلومتر مربع وسعت و افزون بر ۳۷۱ کیلومتر مرز مشترک با کشور عراق ۷۸۵ هزار مشترک برق دارد که ۸۳ درصد آنها یعنی ۶۵۲ هزار مشترک خانگی هستند.

استان کرمانشاه با حدود ۲ میلیون نفر جمعیت ۳۴ شهر و ۲ هزار و ۵۹۵ روستا دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha