شماره گذاری خودروهای داخلی و وارداتی در قشم افزایش یافت 

قشم - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم از افزایش ۱۰۰ درصدی شماره گذاری و تعویض پلاک خودروهای داخلی و وارداتی و ۱۵۰ درصدی شماره گذاری موتورسیکلت های نو در این شهرستان مرزی خبر داد.

سرگرد مهدی رسول زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در پنج ماهه سال جاری، سه هزار و ۷۹، نقل و انتقال خودرو در سراسر این جزیره صورت گرفته که نسبت به سال گذشته هفت درصد افزایش داشته است.

وی ادامه داد: همچنین در این مدت ۴۰۲ خودروی نو شماره پلاک کرده ایم که نسبت به سال گذشته ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم توضیح داد: در خصوص خودروهای نو شماره به تفکیک، ۴۰۰ دستگاه کامیون و کامیونت و ۲ دستگاه سواری هیبریدی وارداتی نو شماره داشته ایم که این رقم نسبت به سال قبل، ۱۰۰ درصد افزایش داشته است.

سرگرد رسول زاده در خصوص نقل و انتقال موتورسیکلت ها نیز اضافه کرد: در پنج ماهه امسال ۳۰۸ نقل و انتقال موتورسیکلت در این شهرستان مرزی صورت گرفته که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد کاهش داشته است.

وی یادآور شد: امسال ۲۵۰ دستگاه موتورسیکلت نو شماره در این جزیره پلاک شده اند که نسبت به مدت مشابه در سال گذشته حدود ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی شهرستان قشم اظهار کرد: همچنین جهت تسریع در فرآیند ارایه خدمات به خودروهای عمومی وارد شده به این منطقه آزاد (کامیون و کامیونت) روزانه شماره گذاری بیش از ۳۰ دستگاه خودرو با همکاری اداره شماره گذاری سازمان منطقه آزاد قشم در حال انجام است.

جزیره قشم با وسعت یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع از تنگه هرمز به موازات ساحل جنوبی ایران به طول ۱۳۵ کیلومتر و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر از توابع هرمزگان است و ۳۰۰ کیلومتر خط ساحلی دارد.

شهرستان قشم شامل جزیره‌های قشم، هنگام و لارک با حدود ۱۵۰ هزار نفر جمعیت از تنگه هرمز به موازات ساحل استان هرمزگان به طول ۱۵۰ و عرض میانگین ۱۱ کیلومتر در میان آب‌های خلیج فارس گسترده شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha