بیش از هشت‌هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی اهدا شد

ارومیه- ایرنا- مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی گفت: هشت هزار و ۳۰۹ جلد کتاب در اقدام فرهنگی خیرخواهانه توسط یکی از بنیادهای علمی آموزشی استان به کتابخانه‌های عمومی اهدا شد.

خدیجه معصومی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ارزش این تعداد کتاب اهدا شده به ۱۴ میلیارد ریال می رسد.

وی اضافه کرد: این کتاب ها شامل کتب کمک آموزشی و کمک درسی و از انتشارات کانون فرهنگی آموزش قلم چی، مبتکران، نردبان و پرستو است.

وی اظهار کرد: کتاب های اهدا شده در سطح کتابخانه های عمومی استان توزیع می شود و پس از آماده سازی در دسترس عموم قرار خواهد گرفت.

مدیرکل کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی ادامه داد: با نیّت خیر موسسان این بنیاد، سال گذشته نیز بیش از هشت هزار و ۶۰۰ جلد کتاب به کتابخانه های عمومی استان، اهدا شده بود.

بیش از هشت‌هزار جلد کتاب به کتابخانه‌های آذربایجان‌غربی اضافه شد

به گزارش ایرنا، اهدای کتاب از سوی اشخاص، چهره ها و مدیران استانی به کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی بارها و بارها صورت گرفته است چنان که در دومین دوره پویش کتاب در سال ۱۴۰۰ پس از درگذشت حجت‌الاسلام محمدباقر سپهری مدیرکل اسبق اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان غربی، تمام کتاب‌های کتابخانه شخصی وی، توسط‌ هادی سپهری، فرزند مرحوم به کتابخانه مرکزی ارومیه وقف شد تا میراث جاویدان بوده و در دسترس عموم مردم قرار گیرد.

آذربایجان‌غربی دارای ۱۰۱ کتابخانه عمومی است که ۷۴ کتابخانه از ابن تعداد تحت مدیریت مستقیم اداره کل و ۲۷ مورد نیز تحت نظارت اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha