الاخبار: عربستان خواستار ممانعت از مجازات رژیم صهیونیستی توسط یمن شد

تهران- ایرنا- روزنامه الاخبار لبنان نوشت: ریاض از تهران خواسته است که یمنی ها را از مجازات رژیم صهیونیستی منصرف کند.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا، روزنامه الاخبار به نقل از منابعی در صنعا افزود: «فیصل بن فرحان» وزیر خارجه عربستان در گفت و گوی تلفنی با «عباس عراقچی» وزیر خارجه ایران خواسته است تا تهران برای منصرف کردن یمنی ها از مجازات رژیم صهیونیستی میانجیگری کند.

الاخبار اضافه کرد: درخواست میانجیگری به این خاطر است که عربستان از یک سو، مهمترین خط دفاعی آمریکا از رژیم صهیونیستی است و از سوی دیگر نیز با تهدید یمنی ها روبرو است که به همه کشورها نسبت به سنگ اندازی در مسیر تنبیه و مجازات رژیم صهیونیستی هشدار داده اند.

این روزنامه لبنانی ادامه داد: منابع آگاه نظامی در گفت و گو با این روزنامه پیش بینی کرده اند که سکوها و میادین گازی رژیم صهیونیستی در دریای مدیترانه و ذخایر و مخازن نفتی و گازی در بنادر فلسطین اشغالی بویژه بنادر «حیفا» و «اسدود» و دیگر مناطق از اهداف عملیات تنبیهی ارتش یمن باشد.

این منابع، انجام عملیات مشترک ارتش یمن و مقاومت اسلامی عراق علیه اهداف راهبردی رژیم صهیونیستی را دور از انتظار نمی دانند.

الاخبار به نقل از منابع آگاه در صنعا اعلام کرد که رصد و شناسایی بانک اهداف راهبردی در عمق رژیم صهیونیستی توسط یمن به پایان رسیده و مجازات این رژیم به خاطر حمله به بندر «الحدیده» حتمی است.

این منابع می افزایند: پاسخ یمن به تجاوز رژیم صهیونیستی به اهداف غیرنظامی در بندر الحدیده به صورت مستقل و توسط نیروهای مسلح یمن انجام می شود اما هماهنگی ها برای پاسخ جمعی به جنایت ترور «اسماعیل هنیه» رئیس پیشین دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و «فواد شکر» فرمانده ارشد حزب الله لبنان، میان اعضای محور مقاومت درجریان است.

به گزارش ایرنا، جنگنده‌های رژیم صهیونیستی عصر شنبه ۳۰ تیر ۱۴۰۳ شهر بندری الحدیده در غرب یمن را مورد حمله هوایی قرار دادند.

وزارت بهداشت یمن در این باره اعلام کرد در این حمله ۶ یمنی شهید، ۳ نفر مفقود و ۸۳ نفر دیگر زخمی شده‌اند.

در همین راستا، سرتیپ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد که پاسخ به این جنایت قطعی، بزرگ و برای صهیونیست‌ها دردآور خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha