۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۷
کد خبرنگار: 907
کد خبر: 85581361
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۷۴ طرح عمرانی و اقتصادی در اسفراین افتتاح و کلنگ زنی شد 

بجنورد-ایرنا- ۷۴ طرح عمرانی و اقتصادی با اعتبار سه هزار میلیارد ریال امروز (چهارشنبه) همزمان با ششمین روز از هفته دولت در اسفراین با حضور استاندار خراسان‌شمالی و شماری از مسوولان استان افتتاح و کلنگ زنی شد.

مسلم نوری در این باره به خبرنگار ایرنا ظهار کرد: از مجموع این طرح ها ۶۹ طرح با ۲ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعتبار بهره برداری و پنج طرح با ۸۶۰ میلیارد ریال اعتبار کلنگ زنی شد.

وی افزود: این طرح ها در بخش های آموزشی، برق‌رسانی، عمرانی، اقتصادی، اشتغالزایی، مسکن، فرهنگی، آسفالت معابر، ساخت و ارتقای سایت‌های مخابرات، پارک‌ها و بوستان‌ها و راه‌های روستایی هستند.

فرماندار اسفراین گفت: بهره برداری از اردوگاه فرهنگی تربیتی اسفراین و ساخت آموزشگاه چهارکلاسه استثنایی اسفراین از جمله طرح های بهره برداری شده است.

نوری عنوان کرد: استخر ورزشی کارگران اسفراین شهید خدمت سید ابراهیم رئیسی از بهترین های استخرهای استان از لحاظ کیفیت و استانداردهای مربوطه با اعتبار ۲۶۵ میلیارد ریال مورد بهره برداری قرار گرفت.

نماینده عالی دولت در اسفراین از بهره برداری ۸۷ واحد مسکن ملی خبر داد و گفت: مجموع طرح های مسکن ملی اسفراین تعهد دولت در افق چهار ساله پنج هزار و ۵۶۸ واحد است که اکنون پنج هزار و ۶۷۲ واحد در قالب طرح های انبوه سازی و خودمالکی شهری و روستایی در دست اجرا است.

وی طرح عملیات حرارتی تنش زدایی کردن فولاد شرکت توسعه صنعتی نوتاش نصیر اسفراین را از طرح های شاخص اقتصادی دانست و افزود: این طرح با ظرفیت تولید سالانه ۱۰ هزار تن در سال با اعتبار ۴۵۰ میلیارد ریال و اشتغالزایی ۲۰ نفر است.

کلنگ زنی پنج طرح عمرانی

وی گفت: عملیات محور اسفراین به نقاب و طرح مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی گود کشتی چشمه زینل خان اسفراین نیز امروز آغاز شد.

فرماندار اسفراین هدف از بازگشایی محور اسفراین به نقاب را بهره مندی اهالی این ۲ شهرستان از جاده آسفالت مطلوب برای تردد و ارتباط با استان خراسان رضوی و همچنین کوتاه شدن محور تردد اسفراین به جوین به طول ۴۵ کیلومتر عنوان کرد.

نوری بیان کرد: بازگشایی این محور باعث کوتاه تر شدن محور ارتباطی ۲ استان خراسان شمالی و رضوی و اتصال استان به اصلی ترین محور ریلی جنوب شرقی استان خراسان شمالی به رضوی خواهد شد.

وی تصریح کرد: همچنین ساخت طرح مجموعه ورزشی، فرهنگی و تفریحی گود کشتی زینل خان با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال از طرح های مغفول مانده شهرستان در سال های گذشته است که ساخت این مجموعه باعث معرفی بزرگترین رویداد ورزشی پهلوانی کشور "کشتی با چوخه اسفراین" خواهد شد که با ساخت پارک گردشگری، تفریحی در شمال شرق شهرستان با رعایت و حفظ حریم گود کشتی زینل خان شاهد توسعه گردشگری شهرستان خواهیم بود.

شهرستان ۱۲۰ هزار نفری اسفراین در ۶۰ کیلومتری جنوب شرقی بجنورد واقع است.

گرامیداشت هفته دولت در ایران از ۲ تا ۹ شهریور ماه هر سال است و در این هفته، مردم با عملکرد و دستاوردهای دولت در زمینه های گوناگون عمرانی، اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی آشنا می شوند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha