۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85581379
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

سرقت سریالی با دزدی پلاک در تهران

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۱۷
کد خبر: 85581379
سرقت سریالی با دزدی پلاک در تهران
عکس تزئینی است

تهران بزرگ - ایرنا - رییس پلیس پیشگیری فرماندهی انتظامی تهران بزرگ از دستگیری سارقان محتویات خودرو پس از تعقیب و گریز طولانی خبر داد و گفت: این سارقان با پلاک‌های سرقتی و نصب آن بر روی خودرو خود اقدام به سرقت می‌کردند.

به گزارش ایرنا، سرهنگ علی قاسم‌پور روز چهارشنبه در این خصوص اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت تک پلاک خودروها شناسایی و دستگیری سارقان در دستور کار تیم عملیات کلانتری۱۵۰ تهرانسر قرار گرفت.

وی افزود: در بررسی‌ها مشخص شد سارقان این پلاک‌ها را برای انجام سرقت های سریالی لوازم و محتویات خودرو سرقت می‌کنند و با اقدامات اطلاعاتی و فنی پلیسی مشخصات ظاهری و خودروی سارقان شناسایی و در اختیار کلیه واحدهای گشتی محسوس و نامحسوس پلیس قرار گرفت.

سرقت سریالی با دزدی پلاک در تهران

رییس پلیس پیشگیری پایتخت ادامه داد: تیم عملیات کلانتری درحین گشت زنی در محدوده حوزه استحفاظی سارقان را در حال سرقت پلاک عقب خودروی پارک شده دیدند که متهمان با مشاهده ماموران پلیس به سرعت به سمت خودرو پژو پارس بدون پلاک رفته و از محل گریختند.

سرهنگ قاسم پور اضافه کرد: عملیات تعقیب و گریز آغاز و پس از مدت زمان طولانی تعقیب و گریز، ماموران با رعایت قانون به کارگیری سلاح لاستیک‌های خودرو را مورد هدف گلوله قرار دادند و با ایجاد طرح مهار خودرو متهمان را متوقف و متهمان که به صورت پیاده قصد متواری شدن از محل را داشتند که با هوشیاری عوامل کلانتری زمینگیر و دستگیر شدند.

وی یادآور شد: در تحقیقات اولیه مشخص شد متهمان ۳۱ و ۴۰ ساله بوده و خودرو آنها نیز سرقتی است و سارقان از خودروهای پارک شده در معابر عمومی یک عدد پلاک سرقت کرده و با نصب بر روی خودروی به سرقت رفته، مرتکب سرقت محتویات و لوازم خودرو می‌شدند.

سرهنگ قاسم پور گفت: در بازرسی از خودرو متهمان تعداد چهار عدد پلاک خودرو سرقتی و ابزار و لوازم مخصوص سرقت کشف شد.

وی تاکید کرد: پس از انتقال متهمان به کلانتری، متهمان به سرقت پلاک خودرو شهروندان و لوازم و محتویات خودرو اعتراف کردند و هر ۲ متهم برای کشف جرائم احتمالی و شناسایی سایر مال باختگان به مرجع قضایی ارجاع شدند.

رییس پلیس پیشگیری پایتخت توصیه کرد که در صورت وقوع سرقت پلاک انتظامی خودرو حتی به صورت تک پلاک حتما به پلیس ۱۱۰ اطلاع داده و خودروهای خود را در پارکینگ منزل و یا در دید دوربین‌های مداربسته پارک کنید.

سرقت سریالی با دزدی پلاک در تهران

۴۰ میلیارد کالای قاچاق در یک منزل مسکونی

همچنین رییس پلیس امنیت اقتصادی فرماندهی انتظامی تهران بزرگ نیز از کشف ۴۰ میلیارد ریال اسانس تنباکو قاچاق خبر داد.

سرهنگ کارآگاه مهدی افشاری در این خصوص گفت: کارآگاهان این پلیس در رصد های اطلاعاتی از تخلیه کالای قاچاق در یک باب منزل مسکونی در محدوده خیابان دروس توسط خودروهای شوتی، مطلع و برای بررسی موضوع به محل تخلیه کالا مراجعه کردند.

وی اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد که ساختمان چند طبقه بوده و مالک خانه پارکینگ منفی سه ساختمان را تبدیل به محل دپوی کالا کرده است.

سرهنگ افشاری با اشاره به اینکه در بررسی‌های تکمیلی یک هزار و ۶۵۰ لیتر اسانس تنباکو قاچاق کشف شد، ادامه داد: کارشناسان ارزش اموال کشف شده را ۴۰ میلیارد ریال اعلام کردند.

وی تاکید کرد: کالاهای کشف شده به همراه متهم برای سیر مراحل قانونی به تعزیرات حکومتی تهران منتقل شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha