اجرای طرح هادی در علی‌آباد کتول ۴۴ درصد بالاتر از میانگین کشوری است

 گرگان - ایرنا - مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علی‌آباد کتول گفت: اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان به ۹۸ درصد رسیده که ۴۴ درصد از میانگین کشوری و ۱۷ درصد از میانگین استانی بیشتر است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، عبدالرحیم عزالاسلامی روز چهارشنبه در نشست خبری قرارگاه شهید همدانی علی‌آباد کتول، اظهار کرد: در سه سال اخیر در بخش اجرای طرح هادی روستایی در این شهرستان ۴۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع مختلف تزریق و طرح‌های عمرانی اولویت‌دار برای روستاییان اجرا شد.

وی یادآور شد: علی‌آباد کتول ۷۲روستا دارای سکنه. دارد که ۶۲ روستای آن بالای ۲۰ خانوار و ۶۱ روستا دارای طرح هادی مصوب است.

صدور سند مالکیت برای ۲۰ روستا زیر پوشش بنیاد علوی

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علی‌آبادکتول گفت: تاکنون نقشه برداری پنج هزار و ۷۰۰ فقره برای صدور سند مالکیت ساکنان ۲۰ روستای این شهرستان انجام شده که برای سه هزار فقره از سویی ذی‌نفعان پرونده تشکیل شده است.

عزالاسلامی ادامه داد: همچنین تاکنون ۵۰۰ سند مالکیت توسط دستگاه ذیربط صادر و در اختیار متقاضیان آن قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: طرح صدور سند مالکیت برای زمین های تحت مالکیت بنیاد علوی طی تفاهم‌نامه سه جانبه بنیاد مسکن، بنیاد علوی و ثبت استاد و املاک در دست اجرا است.

وی گفت: در حوزه ثبت اسناد مالکیت برای پوشش چهار نقطه شهری و ۸۰ روستای شهرستان ، تاکنون ۱۶ هزار و ۲۰۰ فقره سند مالکیت صادر شده که از لحاظ شاخص برخورداری ۸۸ درصد بوده و در مقایسه با میانگین کشوری و استانی به ترتیب ۲۷ و ۴۴ درصد بالاتر است.

عزالاسلامی در خصوص وضعیت مقاوم سازی مسکن در این شهرستان، افزود: ۵۸ درصد معادل ۹ هزار و ۲۹۱ خانه از ۱۶ هزار و ۲۰۰ خانه در حال بهره‌برداری این شهرستان، مقام است که نسبت به میانگین کشوری و استانی به ترتیب هشت و پنج درصد بالاتر است.

مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی علی‌آبادکتول خاطرنشان کرد: برنامه‌ریزی این مدیریت برای سال ۱۴۰۴، افزایش شاخص برخورداری مقاوم سازی مسکن در این شهرستان به ۶۰ درصد است.

وی صدور ۲ هزار پروانه ساخت خانه در قالب اجرای نهضت‌ ملی مسکن طی سه سال اخیر را از دیگر دستاوردهای این مدیریت در شهرستان خبر داد و گفت: تاکنون هزار و ۷۴۲ متقاضی دریافت پروانه ساخت خانه برای استفاده از وام به بانک‌های عامل معرفی شده است.

وی ادامه داد: امسال شناسایی ۲۴ هکتار زمین ساخت مسکن در قالب نهضت ملی مسکن‌ در این شهرستان صورت گرفته که نسبت به سال قبل از هشت برابر رشد برخوردار است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha