۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبرنگار: 987
کد خبر: 85581401
T T
۳۰ نفر

برچسب‌ها

عملیات بتن‌ریزی سد «کوهرنگ ۳» آغاز شد

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۴۷
کد خبر: 85581401
عملیات بتن‌ریزی سد «کوهرنگ ۳» آغاز شد

اصفهان - ایرنا - مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اصفهان از آغاز عملیات بتن‌ریزی سد «کوهرنگ ۳» خبر داد.

به گزارش ایرنا، روابط عمومی شرکت آب منطقه ای اصفهان روز چهارشنبه به نقل از حسن ساسانی اظهار داشت: عملیات بتن‌ریزی سد پس از تکمیل فعالیت در قسمت‌های انحراف آب رودخانه، حفاری‌های زیرزمینی، خاکریزی، خاکبرداری و سنگ‌برداری آغاز شده است.

وی افزود: با شروع عملیات، این پروژه در مرحله حساسی قرار گرفته که در آن بدنه باید تا ارتفاع ۱۳۵ متر بتن‌ریزی شود.

مدیرعامل آب منطقه‌ای اصفهان تصریح کرد: پیش بینی می‌شود اجرای این عملیات که مهمترین قسمت آن است، تا پایان سال ۱۴۰۵ طول بکشد.

ساسانی اضافه کرد: سد «کوهرنگ ۳»، یک سد بتنی دوقوسی با حجم کل مخزن ۳۸۴ میلیون مترمکعب بر روی رودخانه «بیرگان» از سرشاخه‌های اصلی رودخانه کارون در دهستان بیرگان از توابع استان چهارمحال و بختیاری ساخته می‌شود.

وی یادآور شد: مطالعه و اجرای طرح سد و تونل سوم کوهرنگ بعنوان یکی از مهمترین طرح های تأمین آب فلات مرکزی ایران با تخصیص حدود۱۲۰ میلیون مترمکعب در سال برای تأمین بخشی از کمبود آب آشامیدنی منطقه مرکزی ایران در دهه هفتاد آغاز و عملیات اجرای تونل در سال های گذشته تکمیل و بهره‌برداری شد.

به گزارش ایرنا، خشکی زاینده‌رود یکی از اصلی‌ترین مشکلات کشور و مهمترین چالش دهه‌های اخیر در استان اصفهان به شمار می‌رود، چرا که این منبع آبی مهم برای مصارف مختلف از جمله محیط زیست، آشامیدنی، کشاورزی، صنعت، گردشگری و امور شهری اهمیت حیاتی دارد، اما بدلایل مختلف از جمله بی‌تدبیری که در سال‌های گذشته اتفاق افتاد، خشکی آن سال به سال افزایش یافت بطوری که مشکلات متعددی از جمله انتشار ریزگردها، فرونشست زمین، مشکلات اجتماعی و محیط زیستی، از بین رفتن منابع طبیعی و مشقت در کشت و کار کشاورزی را رقم زد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha