۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷
کد خبرنگار: 1796
کد خبر: 85581457
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

معاون وزیر جهاد کشاورزی: خرد شدن اراضی امنیت غذایی را تهدید می‌کند

معاون وزیر کشاورزی گفت: خرد شدن اراضی و تغییر کاربری آنها تهدیدی جدی برای امنیت غذایی کشور به شمار می رود که اگر با آن مقابله نشود اقتصاد را به ورادات وابسته می‌کند.  

محمدمهدی برومندی روز چهارشنبه در جریان سفر به استان قزوین در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: طرح سنددار کردن اراضی کشاورزی و طرح کاداستر (حدنگاری) از جمله طرح هایی هستند که در راستای حفظ و حراست از اراضی کشاورزی و ملی اجرا می شوند.

وی اضافه کرد: یکی از مزایای طرح سند دار کردن اراضی کشاورزی که در دولت سیزدهم شتاب زیادی گرفت، جلوگیری از خرد شدن و تغییر کاربری اراضی کشاورزی است، چرا که وقتی اراضی کشاورزی خرد و کوچک می شوند روند تغییر کاربری آنها آسان تر می شود.

برومندی تصریح کرد: دولت در قالب لوایح و مجلس شورای اسلامی در قالب مصوبات خود همواره در صدد بوده تا از خرد شدن متناوب اراضی کشاورزی جلوگیری کند، چون خرد شدن اراضی کشاورزی و تغییر کاربری زمین های کشاورزی مهمترین تهدید در حوزه تامین امنیت غذایی کشور محسوب می شود.

وی با بیان این مطلب که تجمیع اراض کشاورزی تنها راه ورود به کشاورزی مدرن و صنعتی است ، ادامه داد: امروز باید تمام دستگاه های متولی در حوزه امنیت غذایی بخش کشاورزی را به سمت جریان مدرن سوق دهند تا از کشاورزی سنتی و معیشت محور برای کشاورزان عبور کنیم.

معاون وزیر جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: خوشبختانه برنامه ریزی های خوبی از سوی سازمان اراضی کشور صورت گرفته و توسط مراکز استانی درحال پیگیری است تا از تغییر کاربری های غیر ضروری و غیرکارشناسی در راستای حفاظت از اراضی کشاورزی جلوگیری شود.

وی با بیان این مطلب که از اراضی کشاورزی باید به عنوان یک مولد مواد غذایی پاسداری کرد، یادآور شد: در همین راستا وزارت جهاد کشاورزی در صدد است تا در قالب مگاطرح‌ها و تکمیل زنجیره های ارزش در بخش کشاورزی به سمت صنعتی شدن کشاورزی حرکت کند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha