۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲
کد خبرنگار: 1160
کد خبر: 85581458
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

بیش از هزار و ۱۰۰ سارق در گیلان دستگیر شدند

رشت - ایرنا - جانشین فرمانده انتظامی گیلان از شناسایی و دستگیری هزار و ۱۰۵ نفر سارق در مرداد ماه امسال در این استان خبر داد و گفت: در این راستا هزار و ۴۳۴ فقره سرقت عادی کشف شد. 

به گزارش ایرنا از پایگاه خبری پلیس گیلان، سردار حسین حسن پور روز چهارشنبه اظهار کرد: با برنامه‌ریزی دقیق، احساس مسئولیت و همچنین تجزیه و تحلیل جرایم می‌توان ضریب امنیتی را بالا برد و فضا را برای مجرمان به خصوص سارقان ناامن کرد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه با انجام اقدامات پلیسی در عملیات‌های جداگانه در مرداد ماه امسال، هزار و ۱۰۵ نفر سارق و ایادی در سطح استان گیلان دستگیر شد، افزود: بر اساس تحقیقات انجام شده سارقان به هزار و ۴۳۴ فقره انواع سرقت عادی اعتراف کردند.

جانشین فرمانده انتظامی استان گیلان در ادامه بیان کرد: سارقان با تشکیل پرونده برای سیر مراحل قانونی در اختیار مرجع قضائی قرار گرفتند.

سردار حسن پور عدم رعایت نکات حفاظتی را مهمترین عامل سوءاستفاده سارقان عنوان خاطرنشان کرد: یکی از اصلی‌ترین و مهمترین اولویت‌های پلیس، برخورد با جرایم به خصوص سرقت و پیشگیری از وقوع آن است که این مهم با تلاش شبانه‌روزی کارکنان انتظامی به جد دنبال می‌شود.

مرگ راننده در اثر آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو در صومعه سرا

بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، فرمانده انتظامی صومعه سرا از مرگ راننده خودروی پیکان وانت در اثر آتش‌سوزی در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ جعفر عدلی مژدهی در تشریح این خبر اظهار کرد: در پی اعلام مرکز فوریت‌های پلیسی ۱۱۰ مبنی بر آتش‌سوزی یک دستگاه خودرو پیکان وانت در بخش طاهرگوراب، بلافاصله ماموران انتظامی به محل حادثه اعزام شدند.

این مقام انتظامی افزود: با حضور پلیس در محل اعلامی و بررسی‌های به عمل آمده مشخص شد، یک دستگاه خودرو پیکان وانت که کنار خیابان پارک بوده به علت نامعلومی دچار حریق شده است.

فرمانده انتظامی شهرستان صومعه سرا با بیان اینکه حریق توسط عوامل امدادی به طور کامل مهار شد، گفت: متاسفانه در این سانحه راننده این خودرو به علت سوختگی، جان خود را از دست داده که علت آتش‌سوزی توسط کارشناسان در دست بررسی است.

پلمب ۱۵ واحد صنفی ضایعاتی در اجرای طرح پیشگیری از سرقت

همچنین بنا به گزارش دیگری از پایگاه خبری پلیس گیلان، رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان گفت: ۱۵ واحد صنفی متخلف به دلیل عدم رعایت قوانین و مقررات صنفی و خرید و فروش اموال مسروقه در ماه گذشته پلمب شدند.

سرهنگ علی حیدرخواه افزود: در راستای نظارت بر اجرای قوانین مربوط به فعالیت صنوف ضایعاتی در بازار، طرح کنترل و بازرسی از واحدهای صنفی خرید و فروش ضایعات به صورت ویژه و مستمر در دستور کار ماموران اداره نظارت بر اماکن عمومی قرار دارد.

رئیس اداره نظارت بر اماکن عمومی فرماندهی انتظامی گیلان با بیان اینکه در یک ماه گذشته ماموران این اداره برای پیشگیری از سرقت از ۵۹۴ واحد صنفی ضایعاتی بازدید کردند و به ۸۵ واحد صنفی تذکر داده‌اند، بیان کردد: در این راستا ضمن اخذ تعهد از ۶۹ واحد صنفی، برای ۳۵ واحد صنفی دیگر اخطار پلمب صادر و ۱۵ واحد صنفی متخلف نیز پلمب شدند.

این مقام انتظامی خاطرنشان کرد: هرگونه خرید و فروش اموال دسته دوم و غیر بدون هماهنگی مالک آن جرم بوده و مدیران واحدهای صنفی ضایعاتی نیز باید تمامی ورودی و خروجی اموال را در دفاتر مربوطه ثبت کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha