دیدار مجمع نمایندگان سمنان با نماینده ولی فقیه؛ از انتقال آب دریا تا مشکلات بهداشت و سلامت

سمنان - ایرنا - تسریع و اصلاح مسیر اجرای طرح آزاد راه حرم تا حرم، چالش کم‌آبی و کاهش نرخ رشد جمعیت، قصه دنباله‌دار انتقال آب دریای خزر به استان، مشکلات حوزه بهداشت و سلامت و برنامه‌ریزی برگزاری نشست‌های فصلی مجمع نمایندگان از جمله دغدغه‌ها و موضوع‌های مطرح شده در دیدار اعضای مجمع نمایندگان سمنان در مجلس شورای اسلامی با نماینده ولی فقیه در استان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، چهار نماینده استان سمنان در مجلس شورای اسلامی از حوزه‌های انتخابیه سمنان، مهدیشهر و سرخه، دامغان، شاهرود و میامی و گرمسار و آرادان روز چهارشنبه با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در دفتر نماینده ولی فقیه دیدار و درباره مسایل و مشکلات حوزه انتخابیه بحث و تبادل نظر کردند.

در این دیدار مقرر شد دست‌کم هر سه ماه یک بار نشست‌های فصلی مجمع نمایندگان در یکی از حوزه‌های انتخابیه برگزار شود و با وفاق و همدلی پیگیری مشکلات در دستور کار قرار بگیرد.

دیدار مجمع نمایندگان سمنان با نماینده ولی فقیه؛ از انتقال آب دریا تا مشکلات بهداشت و سلامت

انتقال آب دریای خزر با اخذ مجوزها و داشتن ردیف بودجه نیازمند پیگیری برای اجراست

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه سمنان در این دیدار گفت: تمامی کارهای اداری مربوط به طرح انتقال آب دریای خزر انجام و با اخذ مصوبه مجلس شورای اسلامی دارای ردیف بودجه است و آغاز اجرای این طرح به پیگیری بیش از پیش نیاز دارد.

حجت‌الاسلام و المسلمین مرتضی مطیعی افزود: کم‌آبی و کاهش نرخ جوانی جمعیت ۲ معضل اساسی استان سمنان محسوب می‌شود که رفع این چالش‌ها نیازمند پیگیری است.

وی ادامه داد: صرفه‌جویی و رعایت الگوی مصرف و نوسازی شبکه آبرسانی ضروری است، اما استان در زمینه تامین آب درشرایطی قرار دارد که پیگیری انتقال آب دریای خزر اجتناب‌ناپذیر محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: سمنان جزو استان‌های دارای کمترین نرخ رشد جمعیت است که انتظار می‌رود برای ترغیب خانواده‌ها به فرزندآوری انجام کارهای فرهنگی بیش از پیش مورد توجه قرار بگیرد.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: دلسوزی و احساس مسوولیت مسوولان نقش مهمی در امیدافزایی و تقویت سرمایه اجتماعی دارد و باید رفع مشکلات جامعه با تکیه بر عدالت‌محوری، عدالت اجرایی، وفاق، همدلی و همپوشانی مورد پیگیری قرار بگیرد.

وی با اشاره به آیه‌ای از قرآن کریم، افزود: مسوول باید پیگیر حق باشد و از هیچ ملامت کننده‌ای نترسد و در مجلس و کشور حرف بزند.

امام جمعه سمنان با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب در دیدار با دولت چهاردهم، گفت: تعامل مجلس شورای با دولت چهاردهم در رای اعتماد به وزیران ارزشمند است و امید می‌رود وفاق و همدلی به عنوان الگویی برای پیشبرد کارها در استان سمنان مورد توجه باشد.

وی تاکید کرد: مردم به مسوولانی که دلسوز و پیگیر رفع مشکلات باشند رغبت بیشتری دارند و امید می‌رود رفع نیازهای استانی با وفاق، همدلی و همپوشانی مورد توجه باشد.

گرانی مسکن دغدغه خانواده‌های سمنانی

حجت‌الاسلام و المسلمین مطیعی تصریح کرد: اگر در زمینه بخش‌هایی از مسیر جاده حرم تا حرم انتقاد وجود دارد برای اصلاح مسیر باید رفع این دغدغه پیگیری شود.

وی درباره اجرای طرح نهضت ملی مسکن افزود: تخصیص زمین انجام و معضل اساسی در پیشبرد اجرای طرح تخصیص وام است که انتظار می‌رود بانک‌ها بیش از پیش همکاری کنند.

نماینده ولی فقیه در استان سمنان گفت: خانه‌دار شدن در شرایط کنونی جامعه سخت است و تجمل گرایی و درخواست مسکن به عنوان شرط‌های اولیه زندگی هزینه زیادی را به خود اختصاص می‌دهد.

وی با انتقاد از بالا بودن اجاره خانه‌ دراستان سمنان، گفت: گره‌گشایی از معیشت مردم مورد تاکید رهبر معظم انقلاب در دیدار دولت است و انتظار می‌رود با همراهی و همدلی مسوولان رفاه نسبی در جامعه ایجاد و مشکلات رفع شود.

دیدار مجمع نمایندگان سمنان با نماینده ولی فقیه؛ از انتقال آب دریا تا مشکلات بهداشت و سلامت

مردم خسته از حواشی‌های مسموم حزبی و فردی

رییس مجمع نمایندگان و نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: ملت از حواشی مسموم حزبی و فردی خسته شده و به دنبال خدمت صادقه است.

عباس گلرو افزود: مجلس شورای اسلامی درباره کابینه پیشنهاد دولت چهاردهم حرف زد، حرف شنید و سپس در نگاه کلان با توجه به گام‌های برداشته شده و ترکیب کابینه برپایه وفاق و همدلی، نمایندگان به وزیران رای اعتماد دادند.

نماینده مردم سمنان، مهدیشهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی گفت: مجلس شورای اسلامی در راستای پیشبرد اهداف با تکیه بر وفاق و همدلی به وزیران رای اعتماد داد.

وی با اشاره به ظرفیت‌های ارزشمند، فرصت و چالش‌های سمنان، ادامه داد: چالش اساسی در استان آب است و نماینده ولی فقیه در استان نیز بارها بر رفع این چالش تاکید کرد.

وی اضافه کرد: برگزاری نشست مجمع نمایندگان مردم استان سمنان در مجلس شورای اسلامی دست‌کم به طور فصلی در دستور کار است تا با وفاق و همدلی برای پیشبرد کارها تلاش شود.

رییس مجمع نمایندگان استان سمنان تاکید کرد: خدمت صادقانه و به دور از حاشیه اولویت نمایندگان مردم این استان در مجلس شورای اسلامی است.

دیدار مجمع نمایندگان سمنان با نماینده ولی فقیه؛ از انتقال آب دریا تا مشکلات بهداشت و سلامت

وفاق و همدلی پیش‌نیاز توسعه استان سمنان

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: اراده منطقه‌ای، وفاق، وحدت و همدلی پیش‌نیاز توسعه استان سمنان است.

احمد عجم افزود: نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی با رای اعتماد مردم به مجلس راه یافتند و براین اساس باید با بهره‌گیری از این حمایت معنوی برای توسعه و پیشرفت جامعه گام برداریم.

وی تاکید کرد: باید نقشه راه منسجم تدوین و یا نقشه راه متناسب با نیاز روز جامعه به‌روزرسانی شود و نمایندگان مردم در مجلس شورایی اسلامی بر اساس آن برای توسعه استان حرکت کنند.

نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: تقسیم‌کارها و پیشبرد آن نیازمند حمایت، همدلی و وفاق است.

دیدار مجمع نمایندگان سمنان با نماینده ولی فقیه؛ از انتقال آب دریا تا مشکلات بهداشت و سلامت

تجلی وفاق و همدلی دولت و مجلس با رای اعتماد به وزیران

همچنین نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ابراز رضایت رهبر معظم انقلاب اسلامی از همبستگی و وفاق دولت و مجلس، گفت: وفاق ملی و همبستگی پیش‌نیاز انجام کارها و موفقیت است.

یاسر عربی افزود: سمنان جزو استان‌های آخر کشور در زمینه‌های مختلف از جمله جمعیت و تعداد نمایندگان و جزو استان‌ها نخست کشور در زمینه بیشترین وسعت است.

وی ادامه داد: کم‌آبی معضل اساسی در استان کویری سمنان محسوب می‌شود و باید با هم‌افزایی و اتحاد شگل گرفته قدمی ارزشمند برای توسعه استان برداریم.

دیدار مجمع نمایندگان سمنان با نماینده ولی فقیه؛ از انتقال آب دریا تا مشکلات بهداشت و سلامت

استمداد مردم استان سمنان برای ارتقای وضعیت راه‌ها و بهداشت و سلامت

نماینده مردم دامغان در مجلس شورای اسلامی هم گفت: جاده‌های استان سمنان و به ویژه در محدوده دامغان دارای نقاط حادثه‌خیز زیادی است که آمار تصادفات این استان را بالا می‌برد.

علی اکبر علیزاده برمی افزود: انتظار می‌رود ارتقای ایمنی راه‌های استان سمنان و به ویژه دامغان مورد توجه بیش از پیش قرار بگیرد.

وی ادامه داد: مسیر احداث آزاد راه حرم تا حرم جزو دغدغه‌های اساسی در استان سمنان محسوب می‌شود چرا که اگر مسیر به گونه‌ای پیش رود که گردشگران و زائران وارد شهرها نشوند در اقتصاد شهر موثر نخواهند بود.

وی با اشاره به وضعیت بهداشت و درمان و اجرای طرح نهضت ملی مسکن در دامغان، خواستار رسیدگی و کمک بهبود وضعیت بهداشت و درمان و تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن شد.

سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه برآورد مرکز آمار ایران در سال ۱۴۰۰، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع ۷۵۷ هزار و ۲۰۰ نفر جمعیت دارد که از این شمار، بیش از ۲۰۰ هزار نفر ساکن مرکز استان هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha