سلیمی: از غرور متنفرم و همان آرین قبل هستم/ در کودکی بیماری وحشتناکی داشتم

تهران- ایرنا- ملی‌پوش جوان و مطرح تکواندو ایران و دارنده مدال طلای المپیک پاریس، گفت: از غرور متنفرم و هیچگاه تغییر نمی‌کنم. من همان آرین قبل از المپیک هستم و افتخارم جنگیدن برای پرچم کشورم است.

به گزارش ایرنا، آرین سلیمی نامی ماندگار در تکواندو و ورزش ایران است که توانست در اوج جوانی با ارائه مبارزاتی تحسین‌برانگیز به مدال طلای بازی‌های المپیک پاریس دست یابد.

او گفت‌وگویی خواندنی با خبرنگار ایرنا انجام داده که شرح آن را در زیر می‌خوانید:

چه عواملی باعث کسب مدال طلا شد؟

این موفقیت حاصل زحمات یک تیم بود. ممنونم از کسانی که این بستر را برای موفقیت تکواندوکاران در پاریس فراهم کردند. از رئیس فدراسیون، مدیرفنی تیم‌های ملی و کادر فنی تیم ملی تشکر می‌کنم، چراکه این آمادگی و رسیدن به طلا را مدیون آنها هستم.

در المپیک خیلی آماده بودی و در اوج جوانی مبارزات بسیار پخته‌ای انجام دادید.

سلیمی: از غرور متنفرم و همان آرین قبل هستم/ در کودکی بیماری وحشتناکی داشتم

هرچند در اوج جوانی هستم، اما در دو سال گذشته، مسابقات مهمی مثل قهرمانی جهان و بازی‌های آسیایی را تجربه کردم و در آن مدال‌آور بودم. در هر مسابقه به سبد تاکتیکی خودم اضافه کردم و در المپیک، آموخته‌هایم به من کمک کرد و با استفاده از آنها به موفقیت رسیدم.

هنوز در اول راه قهرمانی هستید، برنامه‌ها و اهداف بعدی شما چیست؟

من پله به پله پیش می‌روم و فعلا در حال ریکاوری هستم و درمان آسیب دیدگی‌ها هستم تا برای مسابقات بعدی آماده شوم.

اکنون چهره‌ مطرحی در کشور و برای جوانان هستید. چه توصیه‌ای برای جوانانی دارید که می‌خواهند روزی مثل آرین سلیمی شوند؟

من کوچک همه بوده و هستم و هیچگاه حس نمی‌کنم آدم بزرگی شده‌ام. از غرور متنفرم و هیچ تفاوتی با گذشته ندارم. وقتی وارد زمین مسابقه می‌شوم، فقط برای شادی مردم و پرچم کشورم می‌جنگم، مثل شهیدانی که هشت سال در جبهه‌ها جنگیدند. مطمئن هستم جوانان باغیرت کشورم نیز همینگونه هستند و مطمئن باشید نسل بعدی، خیلی قوی‌تر از ما هستند. از آنها می‌خواهم تمام توان خود را برای رسیدن به اهداف‌شان به کار بگیرند و فقط برای پرچم کشورشان بجنگند.

شما در کودکی بیمار سختی داشتید و حالا قهرمان المپیک هستید که موضوع بزرگی است. چقدر تلاش کردید به این هدف برسید و خانواده‌تان چه نقشی داشتند؟

سلیمی: از غرور متنفرم و همان آرین قبل هستم/ در کودکی بیماری وحشتناکی داشتم

در بچگی خیلی سختگی کشیدم. درمان‌های دشواری که روی من انجام می‌شد، بسیار وحشتناک بود و وقتی آنها را به یاد می‌آورم واقعا ناراحت می‌شوم. خانواده‌ام خیلی برایم زحمت کشیدند و خدا را شکر می‌کنم اکنون می‌توان راه بروم، چه برسد که قهرمان المپیک شده‌ام. خانواده من از زندگی خود گذشتند تا بتوانم پاهایم را صاف نگه دارم، نمی‌دانید چه روزهای سختی بود و فقط باید خدا را شکر کنم.

به‌نظر می‌رسد علاقه‌مند به کریستیانو رونالدو هستید. در بین تیم‌های ایران و خارجی به کدوم تیم ها علاقه دارید؟

رونالدو را خیلی دوست دارم و مثل خیلی‌ها وقتی بچه بودم و بازی او را در منچستریونایتد دیدم، طرفدار او شدم. رونالدو به هر تیمی رفت، من هوادار ان تیم بودم. جام‌جهانی، یورو و جام ملت‌های آسیا را پیگیری می‌کنم، اما دیدگر بازی‌ها را نمی‌بینم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha