۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبرنگار: 992
کد خبر: 85581499
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

ثبت دمای ۴۹ درجه سانتیگرادی در شهر "اهرم" بوشهر

۷ شهریور ۱۴۰۳، ۱۴:۳۱
کد خبر: 85581499
ثبت دمای ۴۹ درجه سانتیگرادی در شهر "اهرم" بوشهر

بوشهر- ایرنا- کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر گفت: بررسی نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد در شبانه روز گذشته شهر اهرم مرکز شهرستان تنگستان با ۴۹ درجه سانتیگراد گرمترین و شهر جم با ۲۶ درجه سانتیگراد خنک ترین منطقه این استان را به خود اختصاص داده اند.

حسین مستانه روز چهارشنبه در گفت وگو با ایرنا اظهار کرد: بیشترین دمای امروز برای شهر اهرم با ۴۶ درجه سانتیگراد و خورموج و برازجان نیز با ۴۵ درجه سانتیگراد پیش بینی شده است.

وی با اشاره به اینکه دمای مرکز استان ۴۰ درجه سانتیگراد ثبت شده است افزود: بیشترین رطوبت ثبت شده در شبانه روز گذشته مربوط به بندر گناوه با ۷۹ درصد و کمترین رطوبت نیز در شهر برازجان با ۳۳ درصد ثبت شده است.

کارشناس اداره کل هواشناسی استان بوشهر یادآور شد: باتوجه به نقشه‌های هواشناسی، بتدریج از روز پنجشنبه و طی روز جمعه با وزش بادهای به نسبت شدید تا شدید شمالی روی دریا و در سطح استان، سواحل و فراساحل متلاطم پیش بینی می‌شود.

مستانه ادامه داد: همچنین در این مدت در برخی نقاط ایجاد گردوخاک محلی و همچنین نفوذ گردوغبار فرامنطقه‌ای به استان و روی دریا دور از انتظار نیست.

وی گفت: وضعیت جوی استان بوشهر نشان می دهد در ۲۴ ساعت آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با غبار محلی، گاهی وزش باد و فردا در برخی نقاط مه صبحگاهی خواهد بود.

مستانه تصریح کرد: در این مدت جهت وزش باد متغیر، بطور غالب جنوب غربی تا شمال غربی با سرعت ۸ تا ۳۰ گاهی تا ۳۸ کیلومتر در ساعت و در فراساحل استان با سرعت ۱۲ تا ۴۴ کیلومتر در ساعت پیش بینی شده است.

وی افزود: ارتفاع موج دریا ۳۰ تا ۹۰ گاهی ۱۲۰ سانتیمتر و در برخی ساعات در فراساحل ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

مستانه یادآور شد: فردا در بندر بوشهر زمان مد دریا ساعت ۰۲:۳۵ بامداد و جزر دریا ساعت ۱۱:۳۰ خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha