بسته خبری پلیس هرمزگان؛ انهدام باند سارقان موتورسیکلت تا توقیف «جیب» قاچاق

بندرعباس - ایرنا - فرمانده انتظامی هرمزگان از شناسایی و انهدام یک باند حرفه‌ای سارقان موتورسیکلت و مالخران اموال سرقتی در استان خبرداد.   

به گزارش ایرنا از پایگاه اطلاع رسانی پلیس هرمزگان، سردار علی اکبر جاویدان روز چهارشنبه با اعلام این خبر بیان کرد: درپی وقوع سرقت‌های متعدد موتورسیکلت از داخل پارکینگ مجتمع‌های مسکونی به‌ویژه در محدوده شهرک پیامبر اعظم(ص) که بیشتر بدون نگهبان هستند، پیگیری موضوع ویژه در دستورکار قرار گرفت.

وی افزود: کاراگاهان اداره مبارزه با سرقت پلیس آگاهی با همکاری عوامل انتظامی کلانتری‌های بندرعباس با اقدامات شبانه‌روزی و گشت‌زنی‌های هدفمند در محلات و مناطق موردنظر با تلاش همه‌جانبه تعداد هشت نفر از باند سارقان شامل ۲ سارق و سرباند اصلی و تعداد ۶ نفر مالخر اموال سرقتی اهل و ساکن یکی از استان‌های مجاور شناسایی و در چند عملیات پلیسی دستگیر کردند.

این مقام انتظامی هرمزگان اظهار کرد: متهمان دستگیر شده در تحقیقات و بازجویی‌های انجام گرفته در مجموع به ۵۲ فقره سرقت موتورسیکلت با همدستی یکدیگر و انتقال وسایل سرقتی به خارج از استان و فروش آن‌ها به مبلغ ناچیز اعتراف کردند.

جاویدان تصریح کرد: در این رابطه تعداد ۱۵ دستگاه موتورسیکلت سرقتی کشف شده پس از تشریفات قانونی به مالباختگان و صاحبان اصلی آن‌ها تحویل و متهمان با تشکیل پرونده به دستگاه قضایی معرفی و با صدور قرار مناسب روانه زندان شدند.

کشف خودروی سواری جیب قاچاق در بستک

فرمانده انتظامی هرمزگان از کشف یک دستگاه خودروی سواری جیب پیکاپ قاچاق در استان خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی بستک در ادامه اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز، حین گشت زنی در حوزه استحفاظی به یک دستگاه خودرو مشکوک و پیگیری موضوع را در دستورکار قرار دادند.

جاویدان افزود: ماموران این یگان در بازرسی بیشتر یک دستگاه خودرو سواری جیپ پیکاپ که بدون پلاک گذر موقت بوده را کشف کردند.

این مقام انتظامی هرمزگان، ارزش مالی خودرو کشف شده را ۱۹۰ میلیارد ریال عنوان و اظهار کرد: در این رابطه یک متهم دستگیر و با تشکیل پرونده جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی شد.

کشف ۱۴۰ کیلوگرم حشیش در جاسک

فرمانده انتظامی هرمزگان گفت: با تلاش ماموران انتظامی شهرستان جاسک و همکاری اطلاعاتی و عملیاتی پلیس مبارزه با موادمخدر استان هرمزگان، قاچاقچیان در انتقال محموله ۱۴۰ کیلوگرمی حشیش ناکام ماندند.

سردار جاویدان در تشریح این خبر بیان کرد: پلیس مبارزه با مواد مخدر جاسک با انجام کارهای اطلاعاتی و فنی با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر استان هرمزگان از ورود یک محموله مواد مخدر به حوزه استحفاظی این شهرستان مطلع و موضوع را در دستورکار قرار دادند.

وی ادامه داد: ماموران شب گذشته با تشکیل تیمی به محل و مسیر تردد قاچاقچیان در روستای سدیج اعزام که پس از حضور ماموران در منطقه مشخص شد ۲ نفر از قاچاقچیان موادمخدر با یک‌دستگاه خودرو پژو پارس محموله‌ای را از راکبان تعدادی مورسیکلت در باغ‌های اطراف سدیج تحویل گرفته و قصد انتقال آن را به نقطه‌ای دیگر دارند.

فرمانده انتظامی هرمزگان اظهار کرد: ماموران با انجام گشت زنی و تعقیب و مراقبت‌های لازم، خودرو مورد نظر را شناسایی و دستور توقف دادند که قاچاقچیان بدون توجه به دستور پلیس با افزایش سرعت اقدام به فرار کردند.

وی یادآور شد: پس از تعقیب و گریز طولانی و تیراندازی ماموران به لاستیک‌های خودرو، متهمان باتوجه به تاریکی هوا و کوهستانی بودن منطقه خودرو را رها و از محل متواری شدند که در بازرسی از آن تعداد ۱۳۴ بسته به وزن ۱۴۰ کیلو و ۳۰۰ گرم مواد مخدر حشیش کشف و ضبط شد.

جاویدان خاطرنشان کرد: تلاش ماموران برای شناسایی و دستگیری متهمان متواری ادامه دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha