۶۰ طرح عمرانی در حوزه عشایری شاهرود بهره‌برداری شد

شاهرود - ایرنا - رییس اداره امور عشایری شاهرود گفت: ۶۰ طرح عمرانی حوزه عشایری با اعتباری افزون بر ۱۶۲ میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال همزمان با هفته دولت در این شهرستان بهره‌برداری شد.

رضا نقی‌زاده روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: ۱۵ طرح در بخش نگهداری راه‌های عشایری با اعتبار ۲۶ میلیارد ریال و ۲ طرح سوخت‌رسانی با اعتبار ۴۰۰ میلیون ریال بهدبهره‌برداری رسید.

وی با اشاره به اینکه در بخش آموزش و ترویج ۷۱۰ نفر ساعت آموزش با هزینه ۱۰۰ میلیون ریال ارایه شد، ادامه داد: این آموزش‌ها در حوزه کشت گیاهان دارویی، بیمه دام و افزایش جمعیت برای عشایر و بانوان صندوق‌های خرد زنان ارایه شد.

نقی‌زاده به اجرای ۴۳ طرح عمرانی با اعتبار ۱۳۶ میلیارد ریال در بخش آب مناطق عشایری شاهرود اشاره کرد و گفت: ساخت هفت باب مخزن ذخیره آب به حجم ۲۷۰ متر مکعب، ساخت ۶۰ متر طول آبشخور شرب دام، بهسازی چهار دهنه چشمه و همچنین یکهزار و ۴۰۰ متر طول انتقال آب در مناطق عشایری تکمیل و در هفته دولت بهره‌برداری شد.

وی به پرداخت ۴۰۸ فقره وام در قالب حمایت از طرح زنجیره تولید گوشت قرمز به عشایر شا۶رود اشاره کرد و افزود: از سال ۱۴۰۰ تا پایان مرداد امسال ۲۷۶ میلیارد و ۶۳۰ میلیون ریال وام به عشایر شهرستان پرداخت شد.

رییس اداره امور عشایری شاهرود ادامه داد: ۵۶ میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال وام از سال گذشته تاکنون به ۳۸ نفر از عشایر شهرستان واگذار شد.

به گزارش ایرنا، جمعیت عشایر شهرستان شاهرود بر اساس آخرین برآورد جمعیت در سال ۱۴۰۰ تعداد ۲ هزار و ۹۶۵ نفر است.

۹ طایفه عشایری شهرستان دارای ۱۴۱ هزار و ۲۲۵ راس دام سبک، بیش از یکهزار راس دام سنگین و یکهزار و ۷۰۹ نفر شتر هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha